لزوم شناسایی و پرورش استعدادهای جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان بر لزوم تشکیل کمیته مشترک بین هیئت‌های ورزشی و معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای پرورش استعدادهای جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پیمان گرامی» با اشاره به برگزاری مسابقات واترپلوی جام مولای عرشیان اظهار کرد: این جام چندین سال است که برگزار می‌شود. چند سالی در فصل بهار برنامه نداشتیم و معمولاً مسابقات فدراسیون از تیرماه آغاز می‌شود. حسن بزرگ این جام برای ما این است که مسابقات از ابتدای بهار آغاز شده تا فرآیند استعدادیابی، از بهار کلید بخورد.

وی ادامه داد: این جام به یک برند تبدیل شده و ورزشکاران منتظر هستند ببینند مسابقات چه زمانی برگزار می‌شود و چطور می‌توانند در آن شرکت کنند که کمک بزرگی از سوی شهرداری به ما بوده است.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم پس از برگزاری مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان، مسئولان رقابت‌ها افراد مستعد در هر رشته را شناسایی کنند و یک کمیته مشترک با هیئت‌های ورزشی تشکیل دهند که این افراد تا سال بعد رها نشوند و برای مسابقات آینده، پرورش یابند.

گرامی گفت: هفت هزار و ۵۰۰ فرد مستعد شنا پیش از کرونا شناسایی شده بودند که با شیوع کرونا، این تعداد به صفر رسید؛ اما مجدداً توانستیم ۷۸۵ نفر را شناسایی کنیم و به چرخه فعالیت ورزشی بازگردانیم.

وی با بیان اینکه رسالت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو توسعه ورزش قهرمانی است، افزود: وقتی کرونا پیش آمد فدراسیون تمام جامعه مستعد این رشته‌ها را از دست داد و به همین دلیل کمیته همگانی تشکیل شد. مسابقات مولای عرشیان و بانوی قدسیان، دقیقاً همان اهداف فدراسیون را دارد و حسن آن، همسویی شهرداری و فدراسیون بوده و اینکه چرخه جذب، پرورش، نگهداشت و قهرمانی در این مسیر طی می‌شود.

کد خبر 567362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.