۶۷ درصد از آدرس های کاردانو در ضرر هستند

با کاهش قیمت‌ کاردانو (ADA) تا سطح روانی یک دلار، سرمایه‌گذاران بیشتری، سبد دارایی این ارز دیجیتال خود را با ضرر حفظ می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاردانو یک هفته نزولی را پشت سر گذاشته است. قیمت ۱۱.۴ درصد کاهش یافته و در نتیجه هولدکنندگان بیشتری را به منطقه قرمز کشانده است. مهم‌تر از آن، ADA اکنون ۶۴ درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۳.۰۹ دلار فاصله دارد و در صورت ادامه این روند طی چند روز آینده، بار دیگر در خطر سقوط به زیر یک دلار قرار می‌گیرد.

داده‌ها اکنون حاکی از آن هستند که بیش از دو سوم یا ۶۷ درصد از دارندگان ADA اکنون روی ضرر هستند. یک چهارم سرمایه گذاران کاردانو در منطقه سبز و ۹ درصد باقی وضعیتی سر به سر دارند. در حال حاضر، ۳.۴۱ میلیون آدرس ADA قرمز هستند در حالی که فقط ۱.۲۵ میلیون آدرس در منطقه سبز قرار دارند.

یک معیار مرتبط دیگر، مدت زمانی است که این دارایی در یک کیف پول نگه داشته شده است. اکثریت قریب به اتفاق آدرس‌ها، یا ۷۶ درصد از دارندگان ADA، بین یک تا ۱۲ ماه این دارایی را نگه داشته‌اند و فقط در ۱۱ درصد از سرمایه گذاران بیش از یک سال از زمان خرید این دارایی می‌گذرد و اینها همان کسانی هستند که هنوز روی سود قرار دارند.

کاهش اخیر قیمت‌ها می‌تواند به این دلیل باشد که شبکه، انتظارات زیادی که از راه‌اندازی قراردادهای هوشمند می‌رفت را برآورده نکرده است. از نظر تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، کاردانو هنوز نتوانسته است به رقم قائل توجهی برسد. یه گزارش DefiLlama فقط ده پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) در این شبکه اجرا می‌شود که مجموعاً ارزش آن به حدود ۲۳۳ میلیون دلار می‌رسد.

با این حال، چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران کاردانو، معتقد است که بسیاری از DApp های این شبکه منتظر راه اندازی هارد فورک Vasil در ماه ژوئن (خرداد) هستند. به لحاظ سایر شاخص‌های فاندامنتال، کاردانو نسبتاً قوی به نظر می‌رسد. تقاضای شبکه در اوایل سال جاری همزمان با راه اندازی صرافی غیرمتمرکز SundaeSwap افزایش یافت. با این حال، تا زمانی که تغییر قابل توجهی در احساسات بازار رخ ندهد، ممکن است فروش ADA شتاب بیشتری گرفته و دارندگان بیشتری را به زیر آب فرو ببرد.

کد خبر 567344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.