بیت کوین به عنوان پول قانونی در هندوراس پذیرفته می شود

مقامات دولتی هندوراس، اعلام کردند که این کشور در منطقه ویژه اقتصادی هندوراس به نام پروسپرا پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان ارز قانونی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این کشور اواخر ماه مارس از آمادگی خود برای پذیرش بیت کوین به عنوان یک پول قانونی خبر داده بود. در آن زمان، رئیس جمهور شیومارا کاسترو (Xiomara Castro) گفته بود که کشور همسایه، یعنی السالوادور نمی‌تواند تنها کشوری باشد که خود را از هژمونی دلار رها می‌کند. بدون شک این خبر یک پیروزی برای پذیرش ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. با این حال، باید دید که آیا هندوراس این قانون را فراتر از مرزهای منطقه ویژه اقتصادی خود و به سایر نقاط کشور گسترش خواهد داد یا خیر.

پروسپرا چیست؟

هندوراس پروسپرا در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک مرکز توسعه اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری و فرصت‌های کارآفرینی تأسیس شد. این منطقه ویژه واقع در جزیره رواتان، در حدود ۶۵ کیلومتری سواحل شمالی هندوراس، آب و هوایی استوایی داشته و زیرساخت‌های رو به رشد آن، برنامه‌هایی برای تبدیل این منطقه به یک بهشت سازمانی آینده‌نگر را دنبال می‌کنند.

دیدگاه محتاطانه بانک مرکزی هندوراس در مورد بیت کوین

پروسپرا یک منطقه جغرافیایی کوچک در هندوراس است و روتان که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شد، در مراحل اولیه توسعه خود به سر می‌برد و هنوز اولین واحدهای مسکونی در آن ساخته نشده است. بانک مرکزی این کشور اعلام کرده است که نمی‌تواند از ارزهای دیجیتال حمایت کند و فعالیت‌هایی از این نوع صرفاً مسئولیتی فرد است. آخرین داده‌های Chainalysis نشان می‌دهد که پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال از سه ماهه دوم ۲۰۲۱ تاکنون ۸۸۱ درصد رشد داشته و بیشتر این رشد ناشی از بازارهای نوظهور است زیرا مردم محلی برای مبارزه با کاهش ارزش پول و دسترسی به خدمات ارزان‌تر و آسان‌تر به ارزهای دیجیتال روی می‌آورند.

کد خبر 567340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.