بانک اطلاعاتی سرمایه‌های ارزشمند اصفهان تکمیل می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شناسنامه محلات و استفاده از فعالیت‌های پژوهشی، بازدیدهای میدانی و همه‌پرسی‌های انجام شده در سطح مناطق، بانک اطلاعاتی سرمایه‌های ارزشمند اصفهان را تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی "صدای شهر"، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دوره ششم مدیریت شهری، محله‌محوری و توجه ویژه به محلات و هویت محلی اصفهان است که این سیاست باید در شهرداری نمود پیدا کند و به عنوان رویکرد راهبردی در قسمت‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان تلاش می‌کنیم با در نظر گرفتن سیاست محله‌محوری، به ارتقای هویت محلی بیشتر و بهتر توجه کنیم، ادامه داد: شهروندان خاص و ویژه اصفهان به‌عنوان بزرگان و مشاهیر در محلات این شهر ساکن هستند که به‌رغم در قید حیات نبودن برخی از آنها، سرمایه‌های ارزشمند اصفهان محسوب می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در نظر داریم در یک فرایند، بزرگان و مشاهیر شهر اصفهان را به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند اصفهان با مقیاس محلی شناسایی کنیم و با نام‌گذاری معابر به نام این شخصیت‌ها و وقایع خاص آنها به‌عنوان وقایع هویتی شهر اصفهان، به حفظ و حراست از این هویت، معرفی بهتر و بیشتر این شخصیت‌ها و آشنا کردن شهروندان به‌ویژه نسل جوان با آنها بپردازیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به شناسنامه محلات و استفاده از فعالیت‌های پژوهشی و همچنین بازدیدهای میدانی و همه‌پرسی‌های انجام شده در سطح مناطق، بانک اطلاعاتی سرمایه‌های ارزشمند اصفهان را تکمیل خواهیم کرد.

معرک‌نژاد با بیان اینکه شهروندان می‌توانند شهرداری را در تکمیل بانک اطلاعاتی سرمایه‌های ارزشمند اصفهان یاری کنند، افزود: تعدادی از شهروندان با استفاده از روش‌هایی همچون سامانه ۱۳۷ شهرداری، ارسال نامه و شبکه‌های اجتماعی نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون نام‌گذاری معابر و اماکن به شورای نام‌گذاری اعلام کردند که موارد مطرح شده، مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی زیادی از پیشنهادهای ارائه شده به شورای نام‌گذاری معابر در دوره‌های مختلف، درخواست‌های مردمی بوده است، تصریح کرد: شهروندان اصفهان حق دارند برای نام‌گذاری هر معبر یا مکانی پیشنهادات خود را ارائه کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه خانواده معظم شهدا، علما و بزرگان شهری و هنرمندان درخواست‌هایی به شورای نام‌گذاری ارائه کردند که بیش از ۹۰ درصد از این درخواست‌ها در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم پیشنهادهای خود را در خصوص نام‌گذاری معابر به سامانه ۱۳۷ شهرداری یا به‌صورت مکتوب به شورای نام‌گذاری معابر ارسال کنند.

کد خبر 567338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.