امیدآفرینی یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت امیدآفرینی است، گفت: تمام گروه‌های جامعه و مسئولان باید در فضایی همدلانه رویکرد خود را بر تحقق امیدآفرینی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه_ در نطق پیش از دستور سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت شهادت دو طلبه جهادی در مشهد و محکوم کردن حادثه خون‌بار حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در واقعه تاریخی پنجم رمضان، مردم انقلابی اصفهان با تبعیت از فرامین رهبر کبیر انقلاب و روحانیت شهر مبارزات انقلابی خود را در ابتدای ماه رمضان شدت بخشیدند و امام خمینی (ره) در پیام خود به این حرکت مردم پرداختند.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و تقویت روحیه امید بین آحاد ملت که در سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب به آن تأکید شد، افزود: نباید فضایی ایجاد شود که با کوبیدن بر طبل مشکلات کشور سلامت و امنیت روانی جامعه به مخاطره بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یکی از زمینه‌های اصلی پیشرفت امیدآفرینی است و یکی از حربه‌های دشمن ایجاد ناامیدی به ویژه بین نسل جوان و پویا است، روحیه امید برآمده از اعتقاد به مهدویت است و حماسه تاریخی پنج رمضان یکی از ثمره‌های شیرین آن است، تمام گروه‌های جامعه و مسئولان باید در فضایی همدلانه رویکرد خود را بر تحقق این مهم قرار دهند و از ظرفیت‌های رسانه برای امیدآفرینی به خصوص به جوانان غافل نشوند.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اصلی در تحقق شعار سال تحقق امید و انگیزه است، گفت: تعهد نداشتن مدیران و مسئولان در خصوص وعده‌هایی که به مردم می‌دهند، یکی از علل کاهش انگیزه مردم است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر در نخستین جلسه هم‌اندیشی به منظور بررسی ارائه راهکارهای تحقق شعار سال با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و حوزه دانش‌بنیان به بررسی ظرفیت‌های بهره‌برداری بهینه از زیرساخت‌های علم و فناوری پرداخت، همچنین ظرفیت مدیریت شهری برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل اصفهان به قطب صنایع و تولیدات دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت این حوزه برای رفع مشکلات شهر مانند آلایندگی‌ها بررسی شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بافت تاریخی برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این جلسه مطرح و تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای نیز میان مدیریت شهری و شهرک علمی و تحقیقاتی امضا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در پنجم فروردین شاهد جاری شدن آب در زاینده رود بودیم، این موضوع انعکاس رسانه‌ای یافت، اما درخواست شورای اسلامی شهر این است که بسته شدن آب بعد از ۱۰ روز مانند جاری شدن آب در رسانه‌ها انعکاس یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به درخواست شهر اصفهان و حقابه‌داران زاینده‌رود است، اظهار کرد: در سال جاری تلاش شد در سطح استانی و ملی، نیازهای شهر اصفهان و حقابه محیط زیست این شهر در تصمیمات مد نظر قرار گیرد.

نورصالحی با اشاره به سال روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در ۴۱ سال گذشته توجه به ساخت‌وسازهای پس از بحران و ساخت روستاها بر عهده این نهاد بوده و امیدواریم در راستای انجام وظایف خود موفق باشد.

وی یاد و خاطره شهیدان صیاد شیرازی و آوینی را گرامی داشت و تصریح کرد: در قالب طرح شفافیت، از جلسه گذشته آرا اعضای شورای اسلامی شهر به طرح‌ها و لوایح به صورت برخط مشخص شده است و این موضوع ادامه خواهد داشت. امیدواریم سایر بندهای این طرح نیز به خوبی به اجرا درآید.

کد خبر 567271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.