لزوم بازنگری طرح جامع شهری ساوه

شهردار ساوه با بیان اینکه در تهیه طرح جامع شهر، نیازمند بازنگری ویژه در محلات هستیم، گفت:در تهیه طرح جامع شهر، نباید اشتباهات گذشته را تجربه کنیم؛ زیرا راهکارهای ارائه شده طی سال‌های گذشته نتوانسته است درد و مشکل شهروندان و شهر ساوه را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «امیررضا یوسفیان» در نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران شهری ساوه که با شرکت مهندسان مشاور طرح جامع شهر در محل دفتر شهردار برگزار شد، اظهار کرد: همجواری با مرکز استان‌های مختلف کشور، نزدیکی به پایتخت و استقرار شهرک‌های صنعتی، موجب ایجاد شرایط بسیار ویژه در شهر ساوه شده است.

وی با بیان اینکه شرایط شهر ساوه متأثر از سیاست‌های صنایع است، افزود: در حال حاضر مشکل اشتغال در شهر مهاجرپذیر ساوه حل شده است؛ اما به دلیل کوتاهی‌های انجام شده از سوی مسئولان در سال‌های گذشته، مشکل سرپناه نیروی کار صنایع حل نشده و این موجب هجوم کارگران به مناطق حاشیه شهر شده است.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: نباید در تهیه طرح جامع شهر، اشتباهات گذشته را تجربه کنیم؛ چراکه راهکارهای ارائه شده طی سال‌های گذشته نتوانسته است درد و مشکل شهروندان و شهر ساوه را حل کند.

یوسفیان تصریح کرد: برخی زمین‌های مناطق حاشیه شهر که جزو اراضی ملی است، خرید و فروش شده و امروز با ۱۸ سکونت‌گاه غیررسمی و ۲۰ کیلومتر معبر خاکی مواجه هستیم؛ این شرایط بیانگر آن است که سیاست‌های ما به‌روز نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل سیاست‌های نادرست گذشته، مردم رغبتی به سرمایه‌گذاری در مرکز و بافت متراکم شهر ندارند و بیشتر به سمت حاشیه شهر و باغات روی آورده‌اند.

شهردار ساوه با بیان اینکه در حال حاضر به هم ریختگی و اغتشاشات بصری، اساسی‌ترین ویژگی سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساوه است، تاکید کرد: در تهیه طرح جامع شهر نیازمند بازنگری ویژه به خصوص در سطح محلات هستیم و لازم است مشکلات مردم در این بخش شناسایی و برای آن‌ها، راهکار اساسی ارائه شود.

به گزارش ایمنا، طرح جامع، طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق، نوسازی و بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به حفظ بنا، نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌شود و برحسب ضرورت، قابل تجدید نظر خواهد بود.

طرح جامع شهری باید طبق قانون هر ۱۰ سال یک‌بار مطالعه، تصویب و جهت اجرا به شهرها ابلاغ شود.

کد خبر 567234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.