معرفی تالاب شور گلپایگان به عنوان بیابان زدایی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار از تالاب شور گلپایگان به عنوان منطقه بیابانی به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای تبیین و تهیه طرح‌های بیابان زدایی معرفی شد.

مهدی رمدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید دوره‌ای از محدوده معادن گلپایگان به منظور جلوگیری از تخریب و کنترل تصرفات اراضی ملی، اظهار کرد: در این راستا، ۳۸ فقره فرم نظارتی در این خصوص تنظیم و برای اقدامات قانونی به اداره کل منابع طبیعی استان گزارش شده است.

وی تصریح کرد: احداث کمربند حفاظتی حدود اراضی ملی و اشخاص را در طبیعت مشخص می‌کند که در این زمینه تعداد ۴۱ عدد بنچ مارک در سطح حدود ۶۷۰ هزار متر مربع به صورت مشارکتی اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان افزود: با جذب اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال ۳۹ عدد بنچ مارک در سطح ۵۰۰ هزار متر مربع نصب شده است.

رمدان تصریح کرد: در بخش مرتع داری تمدید پروانه چرای دام بهره‌برداران عرصه‌های مرتعی از طریق سامانه سماک وزارت جهاد کشاورزی به میزان ۳۹۴ هزار و ۹۷ واحد دامی با اعتبار ۸۲۹ میلیون و ۴۳۹ هزار ریال انجام شد.

وی گفت: سال ۱۴۰۰ نظارت بر طرح‌های مرتع داری ییلاقی و قشلاقی در سطح ۳۷ هزار هکتار در ۱۶ فقره انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: یکی از اقدامات شاخص و مهم منابع طبیعی شهرستان شناسایی و معرفی محدوده ۱۰ هزار هکتاری تالاب شور گلپایگان به عنوان منطقه بیابانی به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای تبیین و تهیه طرح‌های بیابان زدایی است.

رمدان با اشاره به تشکیل پرونده تصرف عدوانی در مساحت ۵۰۸ هزار متر مربع به منظور جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی شهرستان، گفت: رفع تصرف اراضی ملی به درخواست متصرف در سطح ۵۰ هزار متر مربع انجام شد.

کد خبر 567205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.