۲۸۶۱ مزاحمت تلفنی با اورژانس در یک هفته

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: طی هفته‌ای که گذشت ۴۵ هزار و ۸۶۷ تماس با اورژانس تهران برقرار شد که از این تعداد دو هزار و ۸۶۱ مورد مزاحم تلفنی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یحیی صالح طبری درباره تعداد مأموریت‌های اورژانس تهران طی هفته گذشته، اظهار کرد: از ۱۲ الی ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ در مجموع ۱۷ هزار و ۴۷۷ مأموریت در دیسپچ اورژانس ثبت شد.

به گفته وی در پی این مأموریت‌ها چهار هزار و ۷۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ هزار و ۴۰۷ نفر هم در محل درمان شدند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران درخصوص تعداد تماس‌های گرفته شده با اورژانس و تعداد مزاحمان تلفنی این مرکز گفت: طی هفته‌ای که گذشت ۴۵ هزار و ۸۶۷ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شد که از تعداد کل تماس‌ها دو هزار و ۸۶۱ مزاحمان تلفنی بودند.

طبری اظهار کرد: از تعداد کل مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، دو هزار و ۶۳ مورد حوادث ترافیکی و دو هزار و ۵۳۴ مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

وی درباره مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن گفت: طی این‌مدت ۱۰ نفر نیز دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند. این آمار نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران در پایان درباره تعداد مأموریت‌های اورژانس هوایی تهران، گفت: در هفته گذشته اورژانس هوایی هفت سورتی پرواز داشته است.

به گزارش ایمنا، بیماری‌ها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق می‌گردند که در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات امدادی - درمانی، منجر به صدمات عضوی و یا جانی و نیز مشکلات روانی بیمار می‌شود. در کشورهای مختلف جهان برای کاستن از عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها و حوادث اورژانس، سیستمی موفق و کارآمد با عنوان " خدمات فوریت‌های پزشکی یا EMS " طراحی شده است که وظیفه این سیستم، ارائه خدمات درمانی بر بالین بیمار در موارد اورژانس و در صورت نیاز، انتقال به مراکز درمانی است. این سیستم در ایران با عنوان فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شناخته می‌شود.

کد خبر 567161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.