۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
هرسال ۲۰ فروردین؛ احترام و کودکان

هرسال قرار کودکان قدیم بیستم فروردین ماه، سالروز تولد احترام برومند است. هنرمند با سابقه تئاتر، تلویزیون و سینما؛ او که همسر داوود رشیدی، مادر لیلی رشیدی و خواهر بزرگ‌تر مرضیه و راضیه برومند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احترام برومند متولد بیستم فروردین ۱۳۲۶ در تهران است. او در خانواده‌ای پرورش یافت که پدری مذهبی و بسیار روشن‌فکر داشت. مادر خانواده اگرچه بیشتر به امور خانه مشغول بود اما از هنر هم دور نبود و فرزندان او در کنار این مادر، با ادبیات و سینما آشنا شدند. خواهران برومند همراه این مادر، عیدهایی شیرین را تجربه کردند، عیدهایی که به سینما می‌رفتند و لذت فیلم دیدن را از همان زمان کودکی چشیدند. عیدی‌های آنان صرف خرید بلیت سینما می‌شد.

احترام برومند در ۲۰ سالگی وارد تلویزیون شد. تلویزیون در آن دوره کارمندان زیادی نداشت و این خانم جوان گوینده برنامه‌های کودک بود و در مدتی نه چندان طولانی به محبوبیتی بزرگ دست یافت و خاطرات شیرینی که برای کودکان دهه ۴۰ و ۵۰ ساخته و همچنان در ذهن آنان زنده و حاضر است. او از سال ۴۶ تا ۵۸ به همکاری خود با تلویزیون ادامه داد اما در سال‌های اولیه بعد از انقلاب همکاری این هنرمند با تلویزیون قطع شد.

آشنایی این زوج هنری در تلویزیون رقم نخورد هرچند که داوود رشیدی در آن مقطع مسئولیت مهمی در تلویزیون داشت. او مدیر بخش نمایش بود که همه سریال‌ها، تئاترهای تلویزیونی و برنامه‌های سرگرم‌کننده را در بر می‌گرفت. 

رشیدی که آن زمان بعد از تحصیل در فرنگ به ایران بازگشته بود و به واسطه اجراهای درخشان نمایش‌های صحنه‌ای و تئاترهای تلویزیونی در جامعه هنری و روشنفکری آن دوره چهره شناخته شده‌ای بود. داوود رشیدی در این دیدار، برومند را مناسب همسری یافت و این آشنایی تصادفی، به فاصله چند ماه بعد به ازدواج منجر شد.

احترام برومند که سال‌ها از فعالیت‌های هنری دور بود با بازی در فیلم «دیشب بابا تو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی بازیگری در سینما را تجربه کرد. او اگرچه در سینما هم گزیده کار است، در سال‌های بعد در فیلم‌های دیگری همچون «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موساییان، «فروشنده» کار اصغر فرهادی، «طلا» ساخته پرویز شهبازی و «خواب‌زده» به کارگردانی سیروس مقدم و تعدادی فیلم دیگر به ایفای نقش پرداخت.

کد خبر 567093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.