۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

در تحلیل‌های پیشین در خصوص ناپایداری بیت کوین در محدوده ۴۳ هزار دلار توضیحاتی داده شد، حال به علت از دست دادن این محدوده پیش بینی می‌کنیم که بیت کوین تا محدوده قیمت ۴۰ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۲ هزار و ۵۶۵ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۵۰ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۲۲۱ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۴۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۲۸ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: کاهش ۲.۶۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۶۵ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۰۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۰۴ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۲۸ درصدی

سولانا (SOL): ۱۱۰ دلار و ۶۴ سنت

تغییرات: کاهش ۸.۸۰ درصدی

ترا (Tera): ۹۴ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: کاهش ۱۰.۱۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۸۴ دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: کاهش ۵.۱۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۲ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۸۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۹ دلار و ۶۹ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۹۹ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

حمایت: ۴۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: در تحلیل‌های پیشین در خصوص ناپایداری بیت کوین در محدوده ۴۳ هزار دلار توضیحاتی داده شد، حال به علت از دست دادن این محدوده پیش بینی می‌کنیم که بیت کوین تا محدوده قیمت ۴۰ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۷۲ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۹۸ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۲۴ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۲ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۶۶ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۸۰ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۶ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۹۴۰ میلیارد دلار

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۳۰ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

اخبار بازار رمزارزها

هشدار سازمان اطلاعات کره جنوبی به صرافی‌ها درباره وقوع حمله‌های سایبری

سازمان اطلاعات کره جنوبی به صرافی‌های ارز دیجیتال این کشور اعلام کرد مراقب حمله‌های سایبری باشند. این نهاد امنیتی افزود مشغول شناسایی اینگونه تهدیدها در بخش دولتی و خصوصی است تا درباره آنها اطلاع‌رسانی کند. دوات کره جنوبی این حمله‌ها را اقدامی علیه امنیت ملی می‌داند و در همین راستا به چهار صرافی بزرگ این کشور اجازه داده به اطلاعات مرتبط با تهدیدهای سایبری دسترسی آنی داشته باشند. صرافی‌های ارز دیجیتال و نهادهای مالی کره جنوبی از جمله اهداف اصلی هکرها هستند؛ به ویژه هکرهایی که گفته می‌شود زیر نظر کره شمالی فعالیت می‌کنند.

مخالفت دادگاه نیویورک با توقف عملیات یک شرکت استخراج بیت کوین

دادگاه عالی نیویورک با دادخواست گروهی از فعالان محیط زیست برای پایان دادن به عملیات شرکت گرینیج جنریشن مخالفت کرده است. این گروه حامی محیط زیست از دادگاه تقاضا کرده بود حکم توقف عملیات استخراج بیت کوین را در محدوده دریاچه سنکا صادر کند. آنها همچنین تلاش کردند از گسترش عملیات استخراج بیت کوین این شرکت هم جلوگیری کنند. گرینیج می‌خواهد تا پایان امسال تعداد ماینرهای یکی از واحدهای خود را از ۱۷,۰۰۰ دستگاه به ۴۹,۰۰۰ دستگاه برساند. این شرکت برای تأمین برق این واحد از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کند.

همزمان با افت کاردانو ۶۷ درصد کاربران آن در ضرر قرار دارند

در شرایطی که بهای هر واحد کاردانو به سمت ناحیه یک دلار سقوط می‌کند، تعداد کاربرانی که خسارت می‌بینند، بیشتر شده است. قیمت کاردانو از دوشنبه تاکنون بیش از ۱۱ درصد افت کرده و با خطر سقوط به زیر ناحیه یک دلار مواجه است. به گزارش وب‌سایت تحلیلی «IntoTheBlock» حدود ۶۷ درصد از مالکان کاردانو در حال حاضر در ضرر به سر می‌برند. ۲۵ درصد دیگر در سود هستند و ۹ درصد از هولدرها هم در نقطه سربه‌سر قرار دارند. گفتنی است کاردانو تقریباً ۶۵ درصد با نقطه اوج ۳.۰۹ دلاری خود فاصله دارد.

رشد ۲۳ درصدی نیر پروتکل بعد از جذب ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه

قیمت نیر پروتکل نسبت به روز گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است که دلیل آن را می‌توان جذب سرمایه ۳۵۰ میلیون دلاری اخیر این ارز دیجیتال دانست. این رشد چشم‌گیر سبب شده است که نیر پروتکل به رتبه شانزدهم بازار ارزهای دیجیتال صعود کند. بهای هر واحد این ارز دیجیتال هم‌اینک حدود ۱۹ دلار است که با نقطه اوج ۲۰.۴۲ دلاری آن در ماه ژانویه (دی ماه) فقط ۶.۵ درصد فاصله دارد.

اتحادیه اروپا: ارائه خدمات مهم ارز دیجیتال به روسیه ممنوع است

اتحادیه اروپا اخیراً پنجمین بسته اقدامات تنبیهی را علیه روسیه وضع و ارائه هرگونه خدمات مهم در حوزه ارز دیجیتال را به این کشور، ممنوع اعلام کرده است. اروپایی‌ها می‌گویند که هدف از اعمال این ممنوعیت‌های جدید بستن راه گریز روسیه برای دور زدن تحریم‌ها است. این ممنوعیت‌ها در شرایطی اعمال می‌شود که برخی باور دارند روسیه می‌خواهد با کمک ارزهای دیجیتال تحریم‌ها را دور بزند. این کشور به خاطر عملیات نظامی در خاک اوکراین با موج سنگینی از تحریم‌های کشورهای غربی مواجه شده است.

دفتر مرکزی کراکن در سان‌فرانسیسکو به خاطر ناامنی تعطیل می‌شود

طبق اعلام جسی پاول، مدیرعامل کراکن، دفتر مرکزی این صرافی در شهر سان‌فرانسیسکو تعطیل خواهد شد. در متن این پیام آمده است که چندین فقره حمله به کارمندان کراکن و سرقت از آنها در مسیر رفت‌وآمد به محل کار، دلیل اتخاذ این تصمیم بوده است. پاول همچنین افزود آمار جرایم در این شهر بسیار بیشتر از مواردی است که گزارش می‌شود. گفتنی است صرافی کوین‌بیس هم می‌خواهد دفتر سان‌فرانسیسکوی خود را در سال ۲۰۲۲ تعطیل کند.

هندوراس پذیرش بیت کوین به جای پول قانونی را در منطقه‌ای اقتصادی شروع کرد

مقام‌های دولت هندوراس اعلام کردند که این کشور بیت کوین را به عنوان پول قانونی می‌پذیرد اما این قضیه مختص منطقه اقتصادی «پراسپرا» خواهد بود. مسئولان این منطقه اقتصادی می‌گویند استقلال مالی و اجرایی پراسپرا شرایط استفاده از بیت کوین را برای کلیه نهادهای مستقر در این منطقه اقتصادی مهیا کرده است. با وجود این، بانک مرکزی تأکید کرد ریسک ناشی از به کارگیری این اموال دیجیتال به عهده خود افرادی است که در تراکنش‌های خود از آنها استفاده می‌کنند.

نخست‌وزیر روسیه: روس‌ها جمعاً ۱۳۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، در جلسه ارائه گزارش سالانه دولت روسیه اعلام کرد که مردم این کشور جمعاً بیش از ۱۰ تریلیون روبل معادل ۱۳۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند. به گفته وی، این میزان براساس برآوردهای مختلف به دست آمده است. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، میزان ارز دیجیتال مردم روسیه تقریباً به‌اندازه ذخایر طلای این کشور است.

فعالیت دوباره سه کیف پول بسیار قدیمی بعد از ۱۲ سال با انتقال ۱۵۰ واحد بیت کوین

به گزارش ویل آلرت، سه کیف پول بیت کوین که مربوط به سال ۲۰۰۹ بوده‌اند بعد از حدود ۱۲ سال دوباره فعال شده‌اند. هر یک از این آدرس‌ها حاوی ۵۰ بیت کوین بوده که ارزش مجموع این ۱۵۰ واحد بیش از ۶ میلیون دلار برآورد می‌شود. گفتنی است استخراج بیت کوین در سال‌های ابتدایی پیدایش این ارز دیجیتال با رایانه‌های شخصی هم قابل انجام بود و به همین دلیل احتمال می‌رود اندوخته این آدرس‌ها بسیار بیشتر باشد.

کمک کارآفرین حوزه ارزهای دیجیتال به ساخت شهر بیت کوین در السالوادور

به گفته سامسون موو، کارآفرین حوزه ارزهای دیجیتال، شرکت جدیدش به نام «JAN۳» تفاهم‌نامه‌ای را با دولت السالوادور به امضا رسانده است تا با همکاری یکدیگر زیرساخت‌های این کشور را برای تأسیس شهر بیت کوین مهیا سازند. موو یکی از اهداف این شرکت را سرعت‌بخشیدن به روند پذیرش بیت کوین دانست. این شرکت تازه تأسیس اخیراً ۲۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و ارزش آن ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

نقشه بازار رمز ارزها

بیت کوین به ۴۰ هزار دلار می‌رسد؟

کد خبر 567078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.