مراقب کمین آتش‌سوزی‌های ماه رمضان باشید

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: تجربه تاریخی شهر، نمایانگر وقوع آتش‌سوزی‌های مهیبی در ماه رمضان است؛ بنابراین باید مراقب کمین آتش‌سوزی‌های مهیب رمضان به دلیل بی‌احتیاطی‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد علیرضا زبردست با اشاره به ضرورت رعایت هرچه بیشتر اصول ایمنی در ماه رمضان با پیشینه وقوع حوادث نسبتاً سنگین، اظهار کرد: تجربه تاریخی آتش‌سوزی‌های شهر تبریز در ماه رمضان، نمایانگر وقوع آتش‌سوزی‌های نسبتاً مهیبی در این شهر است و به دلیل بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری، آتش به جان کارخانه‌ها، منازل، کارگاه‌ها و صنوف افتاده و خسارات سنگینی بر اقتصاد این شهر وارد کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان کارخانجات، کارگاه‌ها، صنایع و صنوف مختلف باید رعایت اصول ایمنی را به جدیت مورد توجه قرار دهند، ادامه داد: عجله برای ترک محل کار از سوی افراد با فراموشی خاموش کردن بخاری برقی، قطع لوازم برقی و کنتور اصلی برق، سبب بروز آتش‌سوزی در محل کار شده است که پس از گذشت زمان، آتش‌سوزی گسترده و خسارات سنگینی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تبریز تاکید کرد: مسئولان و هیئت امنای صنوف کسب و کارها، باید هوشیاری بیشتری داشته باشند و تأمین ایمنی را در اولویت قرار دهند؛ زیرا هرگونه سهل‌انگاری، خسارت بسیار سنگینی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مراقب کمین آتش‌سوزی‌های مهیب رمضان به دلیل بی‌احتیاطی‌ها باشیم؛ شهروندان نیز در چنین ایامی با مشاهده هرگونه حادثه به سرعت با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

کد خبر 567069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.