هر دستور غیرقانونی برای تکمیل طرح  بن- بروجن باید متوقف شود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هر دستور غیرقانونی و غیرکارشناسی که برای تکمیل طرح بن- بروجن صادر شده سریعا باید متوقف شود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح انتقال بن- بروجن اظهار کرد: شنیده‌های موثق حاکی از آن است که متأسفانه با وجود اینکه بارگذاری‌های گذشته‌ای که برای زاینده رود و یزد اتفاق افتاده هنوز هیچ تدبیر و تصمیم اجرایی برای آن گرفته نشده است.

وی ادامه داد: اخیراً مطلع شدیم که برخی از نهادها و وزارتخانه‌های مسئول دستور اجرای مراحل نهایی پروژه بن- بروجن را صادر کردند که یقیناً این مساله چالش‌های امنیتی دربر خواهد داشت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز مطالبات کشاورزان استان اصفهان محقق نشده و آب شرب اصفهان با مشکل مواجه است و بودجه سامانه آب شرب اصفهان توسط مقامات ارشد به دیگر استان‌ها اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که مراحل پایانی طرح بن- بروجن را اجرایی کردند، از این رو من به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که تصمیم گیرندگان یقیناً از توابع سو چنین تصمیماتی غافل هستند.

نقدعلی با بیان اینکه اقدامات در راستای طرح انتقال آب بن- بروجن برخلاف مصوبات ۹ ماده‌ای شورایعالی آب بوده و باید این پروژه متوقف شود، افزود: مصوبات ۹ ماده‌ای شورایعالی آب صریحاً اعلام می‌کند بارگذاری‌های جدید بر زاینده رود ممنوع است حتی بارگذاری‌هایی که مجوز آن صادر و مراحل عملیات اجرایی آن انجام شده نیز باید تعطیل شود و خسارت آن بازپرداخت شود.

وی گفت: از طرفی رأی کمیسیون آب‌های زیر زمینی که به تأیید عالی‌ترین بخش‌های قوه قضائیه رسیده را در اختیار داریم که این پروژه را غیرقانونی می‌داند و قوه قضائیه را به توقف آن تکلیف می‌کند.

به گفته نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر تصمیم در خصوص طرح انتقال آب بن- بروجن اشتباه است و یقیناً مردم و نمایندگان اصفهان اجازه ادامه چنین کاری را نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: تمام افرادی که در این خصوص تصمیم گرفتند باید آگاه باشند نمایندگان مردم در مجلس به هیچ وجه اجازه چنین اقدام تفرقه انگیز و اختلاف برانگیز و اقدامی که موجب تهییج عواطف و احساسات مردم می‌شود را نمی‌دهند.

نقدعلی افزود: مردم منطقه غرب اصفهان هنوز یک مرحله آب برای باغات و حقابه چند صدساله خود را دریافت نکردند و امروز شاهد به تاراج رفتن حقشان در مسیر انتقال آب بن-بروجن هستند و حق این کشاورزان به تپه‌های سامان و تپه‌های بی حاصل مناطق بالا دست منتقل و حق آن‌ها را ضایع کردند.

وی یادآور شد: نه نمایندگان مردم و نه مردم اصفهان چنین ظلمی را برمی‌تابند، توصیه می‌کنم مسئولانی که نسبت به این موضوع دستور دادند هرچه سریع‌تر دستور به توقف بدهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادهای امنیتی و استاندار اصفهان فضای موجود شهر و استان اصفهان را به مقاماتی که نسبت به طرح انتقال آب بن- بروجن تصمیم گرفتند، منتقل کنند. همچنین رئیس جمهور باید به اصفهان سفر کند و اوضاع را ببیند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای اقدامات نسنجیده و خلاف قانون مساعد نیست، اضافه کرد: طرح بن – بروجن باید فوراً متوقف شود زیرا وجهه قانونی ندارد. هر دستور غیرقانونی و غیرکارشناسی که برای تکمیل طرح بن- بروجن صادر شده باید متوقف شود.

کد خبر 567025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.