پل شهرستان تنها مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ماه رمضان/تداوم واکسیناسیون در مراکز بهداشتی

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های عفونی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: درحال‌حاضر تنها مرکز تجمیعی واکسیناسیون در پل شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کند؛ همچنین در این ماه واکسیناسیون با واکسن سینوفارم در تمام مراکز بهداشتی که به‌طورمعمول مسئول تزریق واکسن به کودکان هستند، انجام می‌شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در گلستان شهدا و دانشگاه فرهنگیان و خوراسگان تعطیل شده‌اند و تنها مرکز پل شهرستان تا پایان ماه مبارک رمضان به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ همچنین در این ماه واکسیناسیون با واکسن سینوفارم در تمام مراکز بهداشتی که به طور معمول مسئول تزریق واکسن هستند، انجام می‌شود.

وی در خصوص بیماری سرخک در استان اصفهان افزود: تاکنون هیچ موردی از ابتلای به سرخک در منطقه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شهرهای تحت پوشش آن، گزارش نشده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های عفونی مرکز بهداشت استان اصفهان درباره ورود سویه‌های جدید کرونا، گفت: انواع جهش‌های ویروس کرونا به مرور زمان اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا این ویروس گرایش زیادی به تغییرات ژنتیکی دارد و هر چند وقت یک بار صحبت از پیدا کردن یک جهش جدید در مراکز علمی جهان که قادر به تشخیص آن باشند، خواهیم شنید.

وی با اشاره به افزایش موارد سرپایی ابتلاء به ویروس، خاطرنشان کرد: در اثر سفرها و جابه‌جایی‌های نوروزی، تا حدودی با افزایش مراجعات در روزهای اخیر روبه‌رو هستیم اما مسئله خاصی وجود ندارد و همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک تاکید داریم.

فدایی، ترددهای نوروزی را باعث افزایش شیوع کرونا و دیگر بیماری‌هایی دانست که در ایام سفر شایع می‌شوند و افزود: با این حال وضعیت نگران کننده‌ای نداریم و روی هم رفته در منطقه اصفهان بیماری رو به نزول است.

کد خبر 567016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.