قنات عبدالله‌آباد مشکات لایروبی می‌شود

شهردار مشکات از اختصاص اعتبار مورد نیاز لایروبی قنات عبدالله‌آباد که طی سال‌های گذشته بر اثر بروز سیل مسدود شده است، خبر داد.

علی پیراینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اقلیم کویری شهر مشکات، نیاز شهرداری به آب و دغدغه‌های شهروندان برای ارتقای سیما و منظر، ردیف بودجه‌ای به منظور لایروبی قنات این شهر در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص برنامه شهرداری جهت لایروبی قنات عبدالله‌آباد، افزود: تخصیص اعتبار چهار میلیارد ریالی توسط شورای اسلامی شهر برای فاز اول احیای قنات عبدالله‌آباد جای تحسین دارد و با انجام این اقدام، امکان احداث بوستان در مناطق فرادستی مشکات مهیا می‌شود.

شهردار مشکات خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های چهار کارشناس حوزه قنات و منابع آبی، میزان آب این قنات به خوبی ارزیابی شد و شهرداری مصمم است با روش‌های نوین و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم، آب استحصال شده را برای آبیاری فضای سبز منطقه به نحوی استفاده کند که صرفه‌جویی‌هایی مناسب انجام شود.

پیراینده با بیان اینکه قنات عبدالله‌آباد را می‌توان یکی از نمادهای سخت‌کوشی مردمان منطقه کویر دانست و به عنوان اثر فرهنگی به گردشگران معرفی کرد، تصریح کرد: ایجاد قنات‌ها کاری بسیار دشوار است و در گذشته مقنیان با امکانات ناچیز، معماری عظیمی خلق کرده‌اند؛ ما نیز تلاش می‌کنیم این قنات که تماماً متعلق به شهرداری است، حفظ شود.

وی با بیان اینکه قنات، سازه‌ای است که تعادل را در طبیعت حفظ می‌کند، اظهار کرد: برای لایروبی قنات عبدالله‌آباد به طول تقریبی دو کیلومتر، حدود ۱۵ میلیارد ریال مورد نیاز است و شهرداری و شورای اسلامی شهر پیگیر تخصیص اعتبار این پروژه توسط نهادهای مرتبط هستند.

شهردار مشکات ادامه داد: کارشناسانی به منظور لایروبی قنات عبدالله‌آباد انتخاب کرده‌ایم تا به منظور بهره‌وری مناسب از این قنات ارزشمند، مطالعه و برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

کد خبر 567011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.