سودآوری در شهرداری با رویکرد دانش‌بنیان ممکن می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱، گفت: شهرداری سازمانی خدمات‌رسان است و با رویکرد دانش‌بنیان می‌توان به سودآوری بیشتر و کاهش هزینه رسید.

فرج‌الله فصیحی‌رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اظهار کرد: در حوزه اقتدار سیاسی در دنیا به تکامل رسیده‌ایم و در اوج هستیم و هرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی وعده دادند محقق می‌شود.

وی ادامه داد: رشد چشم‌گیری در حوزه‌های پزشکی، نانو و نظامی داشته‌ایم، اما در حوزه اقتصادی تکنولوژی و صنعت در آغاز راه هستیم و بخش بزرگی از مرحله تکامل را گذارنده‌ایم؛ عبور از تحریم اقتصادی نیازمند حرکت به سمت علم صنعتی و اقتصاد دانش‌بنیان است و رهبر انقلاب به درستی سال ۱۴۰۱ را سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های متوالی تولید و رشد اقتصادی را راهی برای جلوگیری از فشار تحریم و کاهش آسیب‌پذیری کشور مطرح کردند که اقتصاد مقاومتی نمونه بارز این رویکرد بود. امسال هم رشد تولید دانش‌بنیان وضعیتی کلیدی است تا بتوانیم از تحریم‌های ظالمانه عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی دانش‌بنیان که امنیت غذایی کشور و شاخصه اصلی امنیت ملی است و لازم است در این حوزه رویکرد دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را پیگیری کنیم، همچنین برای رفع مشکل آب و خاک، افزایش حجم تولید با سودآوری نیز باید بر دانش‌بنیان‌ها تکیه کنیم.

فصیحی‌رامندی گفت: شهرداری یک سازمان خدمات‌رسان است و پروژه‌های بزرگی در حوزه شهری اجرا می‌کند که با رویکرد دانش‌بنیان بازدهی بیشتری در زمینه اشتغال‌آفرینی و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت و این امر قطعاً در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 566993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.