فلسطینی‌ها خیابان را جهنم اشغالگران کردند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افشای نقشه جنگ ممنوع!» به بررسی سوکت وزارت نفت در مقابل فشار منتقدان پرداخت و نوشت: با توجه به تدابیر دولت سیزدهم برای شکستن حلقه تحریم و رساندن سطح فروش نفت به میزان قبل تحریم، جریانات و افرادی که امروز به بهانه‌های واهی به دنبال افشای قراردادهای نفتی هستند، در واقع ادامه دهنده راه جریان تحریم هستند جزئیات اسناد نفتی امضا شده با شرکت‌های خارجی بخاطر حفظ منافع محرمانه است، اما برای نهادهای نظارتی کاملاً شفاف است

در ماه‌های اخیر صادرات نفت خام ایران با ۴۰ درصد افزایش به ارقامی بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. در همین حال، در دولت سیزدهم، صادرات میعانات گازی سه تا چهار برابر شده و از رقم ۶۰ هزار بشکه در روز، به رقم ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار بشکه در روز در ماه‌های پایانی سال رسیده است. آن‌طور که وزیر نفت می‌گوید، این افزایش صادرات و همینطور جهش قیمت نفت موجب شده است که در سال ۱۴۰۰ میزان درآمدهای نفتی کشور بیش از ۲،۵ برابر افزایش داشته باشد. این درحالی است که در دولت سیزدهم، دشمن نه تنها هیچ‌گونه تخفیفی در تحریم‌های خود برای فروش نفت نداد، بلکه شرایط بدتر هم شد.

به طوری که دیگر امریکایی‌ها سراغ کشتی‌های ایران می‌رفتند و چندین بار برای توقیف نفتکش‌های ایران تلاش کردند. در کنار این موضوع، طی ماه‌های اخیر ظرفیت تولید نفت احیا شد و به رقم پیش از تحریم‌ها یعنی بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید و قرار است که در سال‌جاری به چهار میلیون بشکه نیز برسد تا کشور ظرفیت تولید کافی برای افزایش صادرات نفت در اولین فرصت داشته باشد. در هفت ماه نخست دولت سیزدهم بیش از ۵۵ قرارداد و تفاهم‌نامه به ارزش ۱۶،۵ میلیارد دلار با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده که برخی از این قراردادها برای توسعه میادین نفتی و گازی است.

فلسطینی‌ها خیابان را جهنم اشغالگران کردند

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «فلسطینی‌ها خیابان را جهنم اشغالگران کردند» به بررسی حوادث شب گذشته خیابان‌های تلاویو پرداخت و نوشت: در سلسله عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی، یک جوان فلسطینی با اقدام مسلحانه در قلب تل‌آویو چند صهیونیست را به هلاکت رساند؛ عملیاتی که موجی از ترس و وحشت را در بین صهیونیست‌ها به راه انداخته و نیروهای امنیتی در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی هم بی‌ثبات شده و کابینه این رژیم در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به دنبال یورش پی‌در پی نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به قدس اشغالی و کرانه باختری، فلسطینی‌ها نیز مبارزه مسلحانه را افزایش داده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی پنج شنبه شب از وقوع تیراندازی در تل‌آویو خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم دو صهیونیست به هلاکت رسیدند. شبکه ۷ اسرائیل گزارش داد که در جریان این تیراندازی که در مرکز تل‌آویو صورت گرفته است، چندین نفر زخمی شده‌اند. خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد که این عملیات در خیابان «دزنگوف» که یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو است، صورت گرفته است. به گزارش شهاب، در جریان این تیراندازی، دست‌کم پنج صهیونیست زخمی شده‌اند.

شبکه المیادین گزارش داد که در این عملیات شهادت‌طلبانه، دست‌کم شش صهیونیست زخمی شده‌اند. خبرگزاری سما فلسطین هم گزارش داد، در جریان این تیراندازی شش صهیونیست زخمی شدند که وضعیت دو نفر از آنان به شدت وخیم است. شبکه الجزیره تعداد افراد زخمی را ۹ نفر اعلام کرد که از میان افراد زخمی، دو صهیونیست، به هلاکت رسیدند.

برخی منابع عبری نیز در توضیح جزئیات این عملیات گزارش دادند، یک فرد فلسطینی در ابتدا به سمت یک رستوران تیراندازی کرد که در جریان آن، هفت صهیونیست زخمی شدند. صهیونیست‌ها نیز وی را تعقیب کردند، ولی عامل استشهادی موفق به فرار از منطقه شد، اما نظامیان صهیونیست، این شهروند فلسطینی را تعقیب و به سمت او تیراندازی کردند و او را به شهادت رساندند. پلیس رژیم صهیونیستی تیراندازی در تل‌آویو را «تروریستی» توصیف کرده است. گفته می‌شود عاملان این تیراندازی دست‌کم دو نفر بوده‌اند. به گفته پلیس، یکی از عاملان تیراندازی گریخته است. شبکه المنار هم به نقل از منابع اسرائیلی خبر داد که یکی از عاملان این عملیات، در داخل رستوران حضور داشته و به سمت تمامی افراد حاضر در رستوران تیراندازی کرده است؛ به نحوی که تعداد افراد کشته و زخمی نیز مشخص نیست.

طبق گزارش «فلسطین الیوم»، این شهید فلسطینی بعد از عملیات، با نظامیان صهیونیست موسوم به «نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم» در نزدیکی منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی درگیر شده بود. نام عامل عملیات در تل‌آویو، «رعد فتحی حازم» جوان ۲۹ ساله فلسطینی، از اردوگاه «جنین» بوده است.

فلسطینی‌ها خیابان را جهنم اشغالگران کردند

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تشییع باشکوه پیکر دو شهید روحانی جهادگر و اعلام انزجار از اقدامات تفرقه‌افکنانه» نوشت: آیین‌های تشییع شهدای حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی، پنج‌شنبه و جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد و هر دو شهید در صحن جمهوری و در جوار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی (در سال ۷۳) به خاک سپرده شدند.

تشییع پیکر شهیدان جهادگر حجج‌الاسلام و المسلمین محمد اصلانی و محمدصادق دارایی که در حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی به فیض شهادت نائل آمدند، پنج‌شنبه و جمعه (هجدهم و نوزدهم فروردین‌ماه) با حضور پرشور حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیان و طلاب، خادمان بارگاه رضوی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

پیکر شهید حجت‌الاسلام اصلانی روز پنج‌شنبه _هجدهم فروردین‌ماه_ با حضور مردم، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، استاندار و سایر مسئولان شهر و استان از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

فلسطینی‌ها خیابان را جهنم اشغالگران کردند

کد خبر 566990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.