لزوم دقت شهروندان به افزایش حوادث ورود مار به مناطق شهری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به زنده‌گیری مارها در اماکن مختلف و پارک‌ها، به شهروندان توصیه کرد که نسبت به پوشاندن شکاف‌های ورودی به منازل اقدام کنند، از باز گذاشتن درها اجتناب ورزند، هنگام خرید میوه و صیفی‌جات جعبه‌ها را با دقت بررسی کنند و مراقب کودکان باشند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به اشاره به آمار رؤیت مار در روزهای ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعدادی مار توسط آتش‌نشان‌ها از اماکن مختلف و پارک‌ها زنده‌گیری شده است.

وی افزود: هر ساله از اواسط فروردین‌ماه تا پایان تابستان، حوادث زیادی درخصوص رؤیت مار توسط شهروندان به سازمان آتش‌نشانی اصفهان گزارش می‌شود که مأموران آتش‌نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام می‌شوند و در صورت وجود مار، اقدام به زنده‌گیری آن‌ها می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: مارهای گرفته شده توسط مأموران آتش‌نشانی به اداره محیط‌زیست تحویل داده یا در محلی دور از شهر و در طبیعت رهاسازی می‌شوند و هرگز آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت رؤیت مار به آن‌ها نزدیک نشوند و بلافاصله با شماره تلفن ۱۲۵ تماس گیرند، خاطرنشان کرد: افراد نسبت به پوشاندن شکاف‌های ورودی به منازل اقدام کنند، از باز گذاشتن درها اجتناب ورزند، هنگام خرید میوه و صیفی‌جات جعبه‌ها را با دقت بررسی کنند و مراقب کودکان باشند.

کد خبر 566970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.