نصب چراغ‌های «سی او بی» در معابر شهری رودسر

شهردار رودسر گفت: به منظور رفع مشکلات و تقویت روشنایی معابر شهری و کاهش مصرف برق، تا پایان سال جاری چراغ‌های جدید «سی او بی» جایگزین لامپ‌های «بخار سدیم» می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در معابر اکثر شهرها، چراغ‌های «بخار سدیم» نصب شده است و اگر چراغ جدید «سی او بی» جایگزین آن شود، روشنایی معابر تا حدود زیادی افزایش و مصرف برق نیز تا چندین برابر، کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مشکلات روشنایی دو خیابان منتهی به ساحل از جمله شهدا و بلوار قائم رفع شد، افزود: در گذشته ساحل خیابان شهدا و ورودی غربی شهر، کاملاً تاریک بود که بعد از نصب چراغ‌های «سی او بی» این مناطق کاملاً روشن شده است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: شهرداری، طرح رفع مشکلات روشنایی معابر را به صورت کاملاً استاندارد، با هدف کاهش مصرف برق و ذخیره انرژی در شهر به ویژه در فصول گرم سال اجرا می‌کند و این طرح با پروژه‌های توسعه پایدار شهری نیز همخوانی دارد.

صفایی تصریح کرد: زمانی که شهردار رضوان‌شهر بودم، چراغ‌های بخار سدیم را از معابر اصلی این شهر حذف و لامپ‌های ال‌ای‌دی و سی‌اوبی را جایگزین آن کردم که با این اقدام، مصرف برق در این شهر تا چندین برابر کاهش یافت؛ بنابراین این برنامه را در شهر رودسر نیز تا پایان سال جاری اجرا خواهم کرد.

وی ادامه داد: نورپردازی و تقویت روشنایی معابر شهری بر سرزندگی و شادابی شهرها، ایجاد امنیت در تردد شهروندان و مسافران تأثیر بسزایی دارد که در این راستا، طرح «شهر شب‌های روشن» در رودسر اجرا می‌شود.

شهردار رودسر گفت: سال جاری، ساماندهی و تقویت روشنایی معابر اصلی یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری است که با اجرای این طرح، شب‌ها، شهر به طور کامل روشن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم‌آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 566961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.