در صورت ابتلا به علائمی شبیه سرماخوردگی چه اقداماتی انجام دهیم؟

تا زمانی که علائم شبیه سرماخوردگی ادامه‌دار است، در میهمانی‌ها و مجالس شرکت نکنید، در خانه بمانید، خود را ایزوله کرده و بر بهبودی بیماری خود تمرکز کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌تازگی بعضی از کشورها در سراسر دنیا به دلیل کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹، قوانین و محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده‌اند. با وجود اینکه محدودیت‌ها کاهش یافته است و مردم به روال زندگی عادی خود بازگشته‌اند، لازم است اقدامات پیشگیرانه همچنان رعایت شود تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران کاهش یابد. توصیه شده است فردی که درگیر علائم خفیف شبیه سرماخوردگی است، اقدامات خاصی را رعایت کند تا از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کند، در ادامه به بررسی تعدادی از این اقدامات می‌پردازیم:

توجه کردن به علائم شبیه سرماخوردگی

کنترل کردن بیماری‌های خفیف آسان است، اما هرگز نباید علائم شبیه سرماخوردگی را نادیده بگیرید. از زمان آغاز شیوع سویه امیکرون، افراد علائمی شبیه سرماخوردگی را تجربه می‌کنند که معمولاً آن را با سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا آلرژی فصلی اشتباه می‌گیرند. کرونا امیکرون باعث بروز علائمی مانند تب، سرفه مداوم، گلودرد، آبریزش بینی، سردرد، بدن درد و مشکلات گوارشی می‌شود. در حالی که ممکن است علائم بیماری کووید -۱۹ خفیف و قابل کنترل به نظر برسد، اما احتمال بروز کرونای طولانی‌مدت حتی پس از مبتلا شدن به کرونا امیکرون خفیف نیز وجود دارد.

خود را ایزوله کنید

از آنجا که علائم کرونا امیکرون خفیف است، تشخیص آن دشوار بوده و ممکن است افراد مبتلا تصور کنند که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اند؛ اما رعایت اقدامات پیشگیرانه همیشه ضروری است. بنابراین توصیه شده است تا زمانی که علائم ادامه پیدا می‌کند، خود را ایزوله کنید و با دیگران در ارتباط نباشید. حتی در صورتی که به ویروس کرونا آلوده نشده باشید و درگیر بیماری تنفسی دیگری شده باشید، ممکن است بیماری به دیگران منتقل شود و آن‌ها را نیز درگیر کند.

انجام دادن تست کرونا

بهترین روش برای تشخیص بیماری کووید -۱۹ انجام دادن تست مربوطه است، آزمایش آنتی‌ژن می‌تواند مشخص کند که به ویروس کرونا آلوده شده‌اید یا خیر. آزمایش RT-PCR دقیق‌تر است، اما مدت زمان مشخص شدن نتایج آن طولانی‌تر است.

از حضور در محیط‌های شلوغ دوری کنید

تا زمانی که علائم شما ادامه‌دار است، در میهمانی‌ها و مجالس شرکت نکنید، در خانه بمانید، خود را ایزوله کرده و بر بهبودی بیماری خود تمرکز کنید. حتی در صورتی که به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی معمولی نیز مبتلا باشید و در تماس نزدیک با دیگران قرار بگیرید، ممکن است بیماری به آن‌ها نیز انتقال پیدا کند.

از افراد آسیب‌پذیر دوری کنید

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که اکثر افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که پیش از این به بیماری‌های قلبی یا ریوی و دیابت مبتلا بوده‌اند، در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند. به همین دلیل حتی در صورتی که درگیر علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ هستید، فاصله خود را با افراد آسیب‌پذیر جامعه حفظ کنید.

اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنید

لازم است به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران، از ماسک استفاده کنید، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنید و دستان خود را به صورت مرتب بشویید و ضدعفونی کنید. همچنین واکسیناسیون، بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ است؛ بنابراین توصیه شده است افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا و دوز تقویت‌کننده آن را دریافت کنند.

کد خبر 566926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.