نباید نسبت به هتک حرمت شعائر دینی بی‌تفاوت باشیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است. نباید مسئولیت این کار را تنها بر عهده دولت گذاشت. مسلمانان باید نسبت به هتک حرمت‌ها همچون بی‌حجابی و روزه‌خواری در جامعه حساس باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امروز -نوزدهم فروردین‌ماه- در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با تاکید بر ضرورت دوری از معصیت و گناه، اظهار کرد: گناه زندگی دنیایی و آخرت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و انسان را دچار خسران می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ترک گناه در تحقق رستگاری انسان و تاکید ائمه اطهار (ع) بر این موضوع، گفت: در ماه‌های اخیر پیرامون توصیف خصایص مؤمن تذکر دادیم، مؤمن کسی است که از برده شدن نام خدا قلبش از خوف بلرزد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: صفات دیگری که درباره مؤمن آمده انفاق، اقامه نماز و یاد خدا است. در آیات قرآن کریم در اغلب زمان‌ها خداوند به اقامه نماز را با انفاق همراه کرده است. انفاق شامل واجب و مستحب است، همچنین نماز از بااهمیت‌ترین مسائل در اسلام و در نگاه معصومین بوده و بر اساس روایت اگر کسی تنها یک رکعت نماز را عمداً ترک کند، کافر است.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) تعبیر و فرمایش زیبایی برای افطار کردن دارد، بدین مضمون که "خدا اگر روزه گرفته‌ام به عنایت تو و اگر افطار می‌کنم به دستور تو است، پس ما را ببخش و روزه را از ما قبول کن. " روزه گرفتن توفیق بالایی است که خداوند به همه عطا نمی‌کند، بدانید عبادت خالصانه توفیقی است که خداوند لیاقت آن را به هر کسی نمی‌دهد.

طباطبائی‌نژاد گفت: انسان برای عبد خالص شدن در دنیا با سختی‌ها غربال می‌شود، همچنین از امام رضا (ع) نقل است "کسی زیباترین زندگی را دارد که زندگی دیگران در پرتو زندگی او زیبا شود"، لذا انفاق از کارهای مهم در ماه رمضان است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جریان تلخی که در حرم رضوی رخداد، گفت: امروز حرف و حدیث‌هایی پیرامون فرد ضارب مبنی بر افغان بودن و بد بودن تمام افغان‌ها مطرح می‌شود، بدانید مخلص و عاشق تیپ فاطمیون افغان‌ها هستیم و بدانید تمام افغان‌ها بد نیستند همان طور که تمام ایرانیان نیز خوب نیستند که مصداق آن منافقانی است که ایرانی بودند و ۱۷ هزار نفر از ایرانیان را ترور کردند.

وی تاکید کرد: لازم است بدانیم حماسه تلخ روز پنجم رمضان و نخستین حکومت نظامی در اصفهان یادآور به شهادت رسیدن صدها نفر از مردم اصفهان است.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است و بر هر فرد مسلمان واجب خواهد بود، نباید مسئولیت این کار را تنها بر عهده دولت گذاشت، همچنین نباید راحت از کنار گناهان و گنه‌کاران در جامعه عبور کنیم، امر به معروف و نهی از منکر متعلق به آدم زنده است، مسلمانان باید نسبت به هتک حرمت‌ها همچون بی‌حجابی و روزه‌خواری در جامعه حساس باشند.

کد خبر 566849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.