ستاره سابق تیم ملی فوتبال آلمان در رادار عربستانی‌ها!

در بسته خبری ورزش جهان این هفته، خبرهای مختلفی به چشم میخورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* باشگاه پورتو یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین بازیکن ماه مارچ به راه انداخته بود که در این نظرسنجی مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان با کسب اکثریت آرا به عنوان بهترین بازیکن ماه گذشته باشگاه پورتو انتخاب شد. ستاره ایرانی ۵۹ بازی در دو فصل گذشته برای پورتو انجام داده و ۳۰ گل به ثمر رسانده است. عملکرد عالی طارمی در ترکیب غول فوتبال پرتغال باعث شده تا این بازیکن پیش از این چندین بار بهترین بازیکن ماه تیمش شود.

* مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با حضور جمعی از بزرگان این ورزش برگزار شد. در جریان این مراسم تیم ملی کشورمان در گروه B با دو تیم انگلیس و آمریکا و پلی آف اروپا از میان ولز، اسکاتلند و اوکراین همگروه شد.

* برنامه مسابقات بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در روز جمعه اول آوریل پس از تأیید هیئت اجرایی IOC منتشر شد. رقابت‌های راگبی، هندبال و فوتبال همگی از ۲۴ جولای آغاز می‌شوند. ۱۹ روز رقابت خواهد بود و مسابقات نهایی در ۱۱ آگوست برگزار می‌شود و در مجموع، ۳۲۹ رویداد و ۷۶۲ جلسه در ۳۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

* رضا کایالپ فرنگی‌کار نامدار ترکیه‌ای در حال نزدیک شدن به رکورد الکساندر کارلین، قهرمان بزرگ کشتی فرنگی جهان و روسیه با ۱۲ مدال طلای اروپا است. کایالپ با کسب یازدهمین مدال طلای خود در بوداپست یک قدم دیگر به آن نزدیکتر شد. نایب قهرمان المپیک ریو در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم، دانیلا سوتنیکوف از ایتالیا را با نتیجه ۴ بر صفر شکست داد.

* حامد لک دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس بعد از عملکرد ضعیفش در بازی با تیم ملی امید و ادبیات نامناسب با گل محمدی از تمرینات گروهی کنار گذاشته شد و به تنهایی تمرین می‌کند. لک به علت عملکرد ضعیفش در بازی با صنعت نفت آبادان از سوی گل محمدی نیمکت نشین شد و احمد گوهری جایگزینش شده است.

* علیرضا شاملی ملی پوش نام آشنا بزرگسالان کشورمان به رنکینگ جهانی دو رقمی اسکواش جهان پیوست. او با اعلام فدراسیون جهانی با صعود ۳۹ پله‌ای رتبه ۹۸ ورزشکاران حرفه‌ای دنیا را از آن خود کرد. شاملی نخستین ورزشکار حرفه‌ای تیم ملی بزرگسالان ایران عضو پی اس‌ای است که توانسته به عنوان اولین نفر این جایگاه را بخود اختصاص دهد و نام خود را در این سطح مطرح کند.

* فدراسیون کشتی در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان، اعتراض شدید خود را نسبت به عدم مسئولیت پذیری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران اعلام کرد و تا رفع نشدن مشکل، هیچ گونه همکاری را با نادو نخواهد داشت.

* تیم ملی بوکس کشورمان در راستای آماده سازی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین این روزها اردوی مشترک ۱۰ روزه‌ای را با تیم ملی ازبکستان بر پا کرده است. ملی پوشان کشورمان که ظهر روز جمعه دوازدهم فروردین وارد تاشکند شدند تا بیست و یکم فروردین در آنجا حضور خواهند داشت.

* "آرش آقایی" قهرمان جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا به دلیل برق گرفتگی در باشگاه بدنسازی، جان خود را از دست داد. مرحوم آقایی هم اکنون عضو تیم ملی جودو بود و در اردوی مشترک یک ماه قبل با عراق نیز حضور داشت.

* در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا، جمهوری آذربایجان با ۲ مدال طلا، ۱ نقره و ۵ برنز و کسب ۱۶۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ترکیه با ۳ مدال طلا، ۱ نقره، ۳ برنز و ۱۵۰ امتیاز و گرجستان با ۱ مدال طلا، ۳ نقره و ۱۱۴ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

* لوئیس فن‌خال سرمربی تیم ملی فوتبال هلند در برنامه تلویزیونی کشورش اعلام کرد در ماه‌های اخیر با بیماری سرطان پیشرفته پروستات دست و پنجه نرم می‌کند و برای اینکه شرایط او تأثیر منفی در روحیه بازیکنان لاله‌های نارنجی نگذارد، آن را از بازیکنان و اعضای تیم ملی کشورش مخفی کرده است.

* بازیکنان مرد حرفه‌ای تنیس توسط ATP به دلیل «رفتار تهاجمی و غیر محترمانه» اخیرشان مورد سرزنش قرار می‌گیرند که نیک کیرگیوس و الکس زورف در میان مقصران اصلی قرار دارند. تنیس بازان مرد برتر جهان به دلیل سیل اخیر رفتارهای داخل زمین، توبیخ و هشدار شدیدی از تور ATP دریافت کردند.

* رسانه ترکیه‌ای خبر داد مسئولان باشگاه النصر عربستان برای جذب مسعود اوزیل ستاره سابق رئال مادرید چشم دوختند. اوزیل در فنرباغچه وضعیت خوبی ندارد و قصد دارد تجربه جدیدی را داشته باشد. باشگاه سعودی با پیشنهادی سنگین به سراغ ستاره سابق تیم ملی آلمان رفته است.

* در جلسه‌ای که با حضور کرمی معاون شرکت سهامی و رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن، علیرضا احسانی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن و قاسم حدادی‌فر برگزار شد، کاپیتان اسبق ذوب‌آهن در ادامه مسابقات فصل جاری و فصل پیش رو به‌عنوان بازیکن به جمع ذوبی‌ها بازگشت.

* سپهر محمدی دروازه بان ملی پوش تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان بعد از توافق با مسئولان این باشگاه قرارداد خود را برای یک سال دیگر تمدید کرد تا با تیم فوتسال گیتی پسند در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شود.

* نشریه گاتزتا در گزارشی مدعی شد که زلاتان ابراهیموویچ در صورتی که بتواند با آث میلان جام قهرمانی سری آ را بالای سر ببرد، از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند. قرارداد این مهاجم سوئدی در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و خبری از تمدید قرارداد نیست.

* پیراهن دیگو آرماندو مارادونا در دیدار با انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به حراج گذاشته می‌شود. مارادونا در این دیدار موفق شد، ۲ بار دروازه پیتر شیلتون دروازه بان انگلیس را باز کند.

* از نگاه یوفا اسکور، مهدی طارمی مهاجم ملی پوش تیم فوتبال پورتوی پرتغال با ثبت آمار ۱۱ پاس منجر به گل و ۱۴ گل در رتبه چهارم برترین پاسورها و گلزنان این فصل لیگ پرتغال قرار گرفت.

* مهلت اعلام رأی پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی ایران بر اساس اعلام دادگاه عالی ورزش (CAS) باز هم به تعویق افتاد. این در حالی است که پیش از این دادگاه CAS اعلام کرده بود رأی پرونده ویلموتس تا ١٩ فروردین اعلام می‌شود.

* علی اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان و عضو باشیگاه گیتی پسند اصفهان پس از مذاکره با مدیران باشگاه گیتی پسند قرارداد خود را برای یک سال دیگر تمدید و امسال گیتی پسند را در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا همراهی خواهد کرد.

کد خبر 566787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.