پاختاکور یک- سپاهان ۳/ طوفان یک نیمه ای برای شروع مقتدرانه

تیم فوتبال سپاهان به لطف نمایش درخشان در نیمه دوم، اولین دیدار خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را با پیروزی پرگل پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه D لیگ قهرمانان آسیا، شامگاه پنجشنبه _هجدهم فروردین‌ماه_ از ساعت ۲۱:۴۵ تیم‌های پاختاکور ازبکستان و سپاهان ایران در ورزشگاه ملک عبدالله به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته نخست گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های پاختاکور ازبکستان و سپاهان ایران

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

تماشاگر: کمتر از ۵۰۰ نفر

گل‌ها: دراگان چران (دقیقه ۲۸) برای پاختاکور- شهریار مغانلو (دقایق ۴۹ و ۵۵) و محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۰) برای سپاهان

اخطار: کامن هادژیف (دقیقه ۶۴) از پاختاکور- شهریار مغانلو (دقیقه ۲۴)، سروش رفیعی (دقیقه ۳۳)، محمد کریمی (دقیقه ۳۴) از سپاهان

پاختاکور: الدوربک سویونوف، اولکسی لارین، کامن هادژیف، خوجی اکبر علی جونوف، فرخ سایفیف، عزیزبک تورگونبوئف (۷۶- میرجهون میراحمدوفهوجیمات ارکینوف، دراگان چران، ایکرومجون علیبائف (۶۵- سردور رشیدوفاودیلجون خامروبکوف (۸۸- دیور خولماتوف) و سردور سابیرخوجائف

سرمربی: ووینسکی اسلاوچه

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی (۷۶- مسعود ریگی)، فرشاد احمدزاده (۸۷- جلال الدین علیمحمدی)، محمدرضا حسینی (۱+۹۰- رضا میرزایی)، سجاد شهباززاده (۸۷- میلاد جهانی) و شهریار مغانلو

سرمربی: محرم نویدکیا

داور: ادهم محمد مخادمه (اردن)

شرح بازی:

دیدار دو تیم پاختاکور و سپاهان در نیمه نخست با مالکیت سپاهان بر توپ و میدان در دقایق ابتدایی همراه بود و این سپاهان بود که میل بیشتری برای رسیدن به گل نشان می‌داد. شاگردان نویدکیا چند موقعیت خوب گلزنی خصوصاً روی یک ضربه کرنر به دست آوردند اما به گل نرسیدند. با وجود برتری سپاهان اما این پاختاکور بود که روی تک موقعیت خود در نیم ساعت ابتدایی بازی توسط چران به گل رسید. لحظات پس از گل پاختاکور، سپاهان نامنظم بازی می‌کرد و پتانسیل دریافت گل دوم را هم داشت اما رفته رفته بر بازی مسلط شد و در دقایق پایانی نیمه نخست موقعیت عالی گلزنی این تیم توسط حسینی از دست رفت تا این تیم بازنده راهی رختکن شود.

سپاهان نیمه دوم را هم مانند نیمه نخست هجومی آغاز کرد اما این بار بر خلاف نیمه نخست به بهترین شکل از برتری خود استفاده کرد و یکی پس از دیگری از موقعیت‌ها استفاده کرد. شهریار مغانلو که این روزها حسابی روی فرم است ابتدا در دقیقه ۴۹ روی یک ضربه کرنر گل تساوی را به ثمر رساند و چند دقیقه بعد روی یک حرکت تمرین شده گل دوم را هم به ثمر رساند. برتری سپاهان در نیمه دوم برای اینکه تضمین شود نیاز به یک گل دیگر هم داشت، گلی که در دقیقه ۷۰ این بار به زیبایی توسط محمدرضا حسینی پس از چندین پاس متوالی از سوی بازیکنان سپاهان به ثمر رسید.

سپاهان به لطف نمایش درخشان در نیمه دوم توانست به پیروزی ۳ بر یک برسد تا فعلاً در هفته اول تیم سربلند گروه D رقابت‌ها باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۸- پاختاکور) - ارسال زمینی تیز رو به بیرون علی جونوف از سمت راست در محوطه جریمه سپاهان با پاس دیدنی ارکینوف به چران رسید تا او در موقعیتی عالی با ضربه‌ای دقیق دروازه سپاهان را باز کند.

۱-۱ (دقیقه ۴۹- سپاهان) - کرنر ارسالی احمدزاده از سمت چپ در نزدیکی تیر نخست با ضربه پای چپ مغانلو همراه شد تا توپ به تور دروازه پاختاکور بچسبد.

۲-۱ (دقیقه ۵۵- سپاهان) - ارسال نرم احمدزاده به پشت مدافعان پاختاکور با ضربه سر نژادمهدی در دهانه دروازه برای مغانلو مهیا شد تا با ضربه او گل دوم سپاهان هم چند دقیقه بعد از گل اول به ثمر برسد.

۳-۱ (دقیقه ۷۰- سپاهان) - پس از چندین پاس پیاپی از سوی بازیکنان سپاهان، نفوذ اسماعیلی فر به قلب دفاع پاختاکور و پاس او برای حسینی موقعیت شوت زنی خوبی را برای او مهیا کرد که حسینی هم به بهترین شکل از این پاس استفاده کرد و با ضربه‌ای کاتدار با پای راست به زیبایی دروازه پاختاکور را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱- حرکت ترکیبی بازیکنان سپاهان در پشت محوطه جریمه پاختاکور در نهایت با شوت پای چپ احمدزاده همراه شد که توپ از کنار دروازه پاختاکور به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴- کرنر ارسالی سروش رفیعی از سمت راست در محوطه جریمه پاختاکور با ضربه سر خطرناک گولسیانی همراه شد اما این دروازه بان پاختاکور بود که با جایگیری مناسب توپ را از نزدیکی خط دروازه دفع کرد.

دقیقه ۳۱- شوت پای چپ احمدزاده از کنج محوطه جریمه پاختاکور، فضای بالای دروازه این تیم را شکافت.

دقیقه ۳۷- شوت محکم و خطرناک تورگونبوئف با پای چپ از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴- روی اشتباه مدافع پاختاکور و پاس در عمق مغانلو، حسینی در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما کنترل بد و ضربه ضعیف او با واکنش دروازه بان پاختاکور همراه شد تا بهترین موقعیت سپاهان برای تساوی از دست برود.

دقیقه ۷۶- شهباززاده با دریبل زیبای مدافع مستقیم خود در موقعیتی تک به تک قرار گرفت اما ضربه نهایی او بی دقت نواخته شد تا گل چهارم سپاهان به ثمر نرسد.

دقیقه ۸۴- ضربه خطرناک علی جونوف از پشت محوطه جریمه سپاهان با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۵- شوت سنگین چران از زاویه‌ای بسته از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان به تیر دروازه این تیم برخورد کرد.

دقیقه ۲+۹۰- ارسال میرزایی از سمت راست در محوطه جریمه به علیمحمدی رسید اما ضربه محکم او با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

شهریار مغانلو با دو گلی که به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود. به غیر از او باید به بازی خوب احمدزاده اشاره کرد که یک پاس گل داد و روی گل دوم هم تأثیرگذار بود.

کد خبر 566754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.