تلاش شورای شهر منچستر برای بهبود دستمزد معیشتی

شورای شهر منچستر در حال آماده شدن برای ارائه یک برنامه عملیاتی با مشارکت شبکه‌ای از مشاغل و سازمان‌های مرجع و مجری در شهر است تا منچستر را به شهری اصطلاحاً Living Wage تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Living Wage City به شهرهایی گفته می‌شود که در حال انجام فعالیت‌های بیشتری برای گسترش اعتبار دستمزدهای دریافتی ساکنان خود برای زندگی هستند و اصطلاح Living Wage یا دستمزد معیشتی در واقع به سطح درآمدی اطلاق می‌شود که به افراد یا خانواده‌ها امکان می‌دهد مسکن، غذا و سایر مایحتاج کافی زندگی خود را تهیه کنند. هدف از تعیین دستمزد معیشتی این است که کارکنان یک شهر درآمد کافی برای برآوردن استانداردهای زندگی رضایت‌بخش را در آن شهر داشته باشند و از درگیری آنها با فقر جلوگیری شود.

شورای شهر منچستر در سال ۲۰۱۹ حد مناسبی برای این دستمزد معیشتی تعیین کرد، بااین‌حال اکنون در نظر دارد تعهد خود را گسترش دهد و تا جای ممکن صاحبان مشاغل را در سراسر شهر ترغیب کند به کارمندان خود دستمزد معیشتی واقعی بپردازند و از آن‌ها برای داشتن یک زندگی مرفه، شاد و سالم حمایت کنند.

دستمزد معیشتی واقعی منعکس‌کننده هزینه‌های واقعی زندگی است، به‌طور مستقل بر اساس این هزینه‌ها و میزان درآمدی محاسبه می‌شود که هر فرد باید از آن استفاده کند و از حداقل دستمزد تعیین‌شده دولتی بیشتر است. هدف از تعیین این دستمزد واقعی این است که مردم بدون نگرانی در مورد نحوه پرداخت صورت‌حساب‌ها، هزینه غذا، مسکن و سایر هزینه‌های زندگی خود به‌راحتی زندگی کنند و در کنار آن، تعادل و سلامت زندگی کاری‌شان نیز بهبود یابد.

بیش از ۲۰ هزار کسب‌وکار در منچستر ثبت شده است اما تخمین زده می‌شود ۲۳.۸ درصد از نیروی کار منچستر در حال حاضر دستمزد معیشتی واقعی ندارند. لذا شورای شهر منچستر در تلاش است با برخی از بزرگترین سازمان‌های شهر (مراجع و مجریان اصلی طرح آزمایشی دستمزد معیشتی منچستر) همکاری کند تا اصولی برای تبدیل منچستر به Living Wage City ایجاد کند.

مراجع و مجریان اصلی دستمزد معیشتی در منچستر عبارتند از دانشگاه منچستر، برونتوود، KPMG، جشنواره بین‌المللی منچستر، لینگ اورورک، بانک بارکلیز، جیکوبز، اتاق بازرگانی منچستر بزرگ، مراقبت بهداشتی مدکس، شرکت‌های داوطلبانه، عمومی و اجتماعی MACC و بنیاد NHS دانشگاه منچستر که همگی برای حمایت از تعهد شورای شهر منچستر در راستای تبدیل شدن منچستر به Living Wage City با طیف وسیعی از اهداف سه سال آینده شورا موافقت کرده و متعهد شده‌اند در راستای متعهد شدن سازمان‌های مشابه خود به پرداخت دستمزد معیشتی و حمایت از کسب‌وکارها برای ایجاد تغییرات در این زمینه، از نفوذ خود در بخش‌های گوناگون استفاده کنند.

رئیس شورای شهر منچستر تبدیل شدن به Living Wage City را سفری حیاتی دانست که طی آن اطمینان حاصل می‌شود ساکنان دستمزدی را دریافت می‌کنند که منعکس‌کننده هزینه‌های واقعی زندگی در منچستر است، نه مبلغ دلخواه صاحبان کسب‌وکارها که آنها را دچار فقر و مجبور کند به چندین شغل بپردازند و هنوز قادر به پرداخت صورت‌حساب‌های خود نباشند. وی این امر را به‌ویژه در شرایط بحران فعلی هزینه‌های زندگی بسیار مهم دانست و گفت: به‌خوبی می‌دانیم که ارتباط واضحی بین سلامت جسم، سلامت روان و اشتغال وجود دارد و این ارتباط با پرداخت مناسب دستمزد پشتیبانی می‌شود؛ دستمزدی که واقعاً از شاغلان برای داشتن یک زندگی شاد و سالم حمایت می‌کند. هزاران کسب‌وکار و سازمان در منچستر داریم، بنابراین چالشی که برای همراهی تک تک آنها در این سفر با خود داریم بسیار مهم است.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت تأثیر مثبتی که پرداخت دستمزد معیشتی واقعی بر نیروی کار دارد قابل محاسبه نیست و این اثر نه تنها برای کارکنان که برای کارفرمایان و البته کل جامعه نتایج مثبتی به همراه دارد.

وی این نتایج مثبت را ناشی از تمایل کارکنان به کار کردن برای کارفرمایانی دانست که دستمزد معیشتی واقعی پرداخت می‌کنند، رابطه بسیار بهتری با نیروی کار خود دارند و کارمندان در مقاطع زمانی طولانی‌مدت‌تر برای آن‌ها کار می‌کنند.

رئیس شورای شهر منچستر ترغیب صاحبان مشاغل به پرداخت دستمزد معیشتی واقعی را فرصتی دانست که در کنار تداوم حرکت به سوی بهبود اقتصادی از شرایط ناگوار ناشی از همه‌گیری کرونا، منچستر را به شهری منصف‌تر تبدیل می‌کند که همه از رشد و پیشرفت آن منتفع می‌شوند.

وی بخشی از این بهبودی را حصول اطمینان از این امر مهم دانست که ساکنان منچستر حقوقی را که برای زندگی نیاز دارند دریافت کنند که نه تنها عملی خوب بلکه درست‌ترین کار است.

کد خبر 566734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.