حل مشکلات بهارستان در گرو تعیین فرمانداری

امام جمعه شهر بهارستان گفت: مشکل بهارستان با چند دستور جزیی برطرف نمی‌شود بلکه باید فرمانداری یا حتی بخشداری مستقل برای این شهر در نظر گرفته شود و در این صورت حدود ۷۰ درصد از مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مهدی تاج‌زاده امروز _پنج‌شنبه هجدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان که در بهارستان برگزار شد، اظهار کرد: شهر بهارستان برای سرریز شهر اصفهان تعریف شده است اما علاوه بر اصفهان تبدیل به سرریز چند استان از جمله کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان شده است.

وی با بیان اینکه رشد جمعیتی در شهرستان اصفهان بسیار زیاد است، افزود: تاکنون مسئولان عنایتی به این موضوع نداشتند و امیدواریم مسئولان کنونی تدابیری برای شهر بهارستان بیندیشند.

امام جمعه شهر بهارستان خاطرنشان کرد: شهر بهارستان برای سرریز جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر، نه ۱۲۰ هزار نفر تعریف شده و در حال حاضر نیز برای ساخت مسکن برای ۱۵ هزار نفر بدون هیچ زیر ساختی اقدام شده است.

حجت‌الاسلام تاج‌زاده اضافه کرد: هنوز اقداماتی برای فاز دو و سه بهارستان انجام نشده است، با این وجود باز هم برای ۱۵ هزار نفر مسکن ملی می‌سازند. شهر بهارستان به ساخت‌وساز خالی تبدیل شده و این شهر هیچیک از امکانات، مذهب، ورزش و سیاست را ندارد.

وی ادامه داد: در شهرستان بهارستان ۵۷ مدرسه وجود دارد اما حتی یک ناحیه مستقل آموزش و پرورش وجود ندارد، پنج هزار دانش‌آموز بهارستانی برای تحصیل به اصفهان می‌آیند چراکه مدارس درجه شش بوده و امکانات چندانی ندارند.

امام جمعه شهر بهارستان اظهار کرد: از لحاظ فرق و مذاهب، فعالیت‌های بسیاری در این شهر انجام می‌شود و فرقه‌های مختلف در این شهر زندگی می‌کنند، مشکلات سیاسی فراوانی نیز در این شهر وجود دارد.

حجت‌الاسلام تاج‌زاده تصریح کرد: رئیس اصناف اصفهان حاضر نیست برای سرکشی اصناف به بهارستان بیاید و اوضاع قیمت و بازار در این شهر ناب سامان است. مشکل بهارستان با چند دستور جزئی برطرف نمی‌شود بلکه باید فرمانداری و یا حتی بخشداری مستقل برای این شهر در نظر گرفته شود و در این صورت حدود ۷۰ درصد از مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای امور فرهنگی شهر بهارستان زیر ساختی تعریف نشده است، گفت: برای ۱۱۰ هزار نفر جمعیت بهارستان تنها ۱۳ مسجد ساخته شده است و این شهر یک مکان مناسب برای تجمع دست کم دو هزار نفر ندارد.

کد خبر 566712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.