برگزاری جشنواره گل و گلاب در منطقه کاشان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: برگزاری جشنواره علمی وفرهنگی "گل وگلاب" بر رونق اقتصادی و فرهنگی این شهرستان تأثیر بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام سید سعید حسینی ظهر پنج‌شنبه -هجدهم اسفندماه- در جمع مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کاشان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تنها اجرای برنامه‌های متنوع و شاد هنری نیست بلکه معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و آثار تاریخی این خطه نیز مدنظر است.

وی جهاد تبیین را جنگ روایتگری دانست و افزود: جهاد تبیین شناخت توطئه‌های دشمن و مقابله هوشمندانه با آنها است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین نوعی جنگ شناختی است که باید هوشمندانه در آن وارد شد و اجازه نداد دشمن با روایت‌های دروغ به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه مسئولان و جوانان انقلابی باید اقدامات خود را بر محور جهاد تبیین قرار دهند، اضافه کرد: تبیین سرچشمه بیداری و سدی محکم در برابر تلاش‌ها برای مخدوش کردن افکار عمومی است.

محمد شریف زارعی، فرماندار کاشان نیز در این مراسم، تصریح کرد: این اقدام فرهنگی موجب می‌شود شمار گردشگران داخلی و خارجی بازدیدکننده از شهرستان کاشان و آثار تاریخی متنوع موجود در آن تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: افزایش درآمد برای باغداران گل محمدی، ایجاد فرصت‌های شغلی و به دست آوردن بازارهای جدید برای عرضه گلاب منطقه، ایجاد انگیزه برای توسعه سطح زیرکشت گل محمدی، رقابت گلاب‌گیران برای تولید گلاب مرغوب و افزایش قیمت زمین‌های منطقه از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره گل و گلاب در کاشان است /.

فرماندار کاشان خاطرنشان کرد: در کارگاه‌های علمی و آموزشی جشنواره امسال ضمن آگاهی‌بخشی به مردم درباره نحوه تولید گلاب و سایر فرآورده‌های گل محمدی نظیر عطر و اسانس، مسائل اقتصادی، کشاورزی، توسعه صنعت تولید و پرورش گل محمدی و مشکلات تولیدکنندگان گل و گلاب نیز مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد.

زارعی تاکید کرد: با وجود قرار گرفتن کاشان در منطقه‌ای گرم و خشک، این شهرستان توانسته است در زمینه تولیدات انواع عرقیات ازگل و گیاهان اسم خود را در میان کشورهای بلند آوازه جهان مطرح کند.

کد خبر 566691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.