آیا واکسن سرخک تب دارد؟/ واکسن سرخک در چند ماهگی زده می‌شود؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در پایان هفته اول پس از تزریق واکسن سرخک، فرد دچار تب می‌شود و در هفته دوم، بثوراتی شبیه به سرخک، سرخکی بسیار خفیف و غیر واگیردار به مدت سه روز فرد را درگیر می‌کند.

منیره عمادالاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واکسن سرخک اظهار کرد: این واکسن در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود و ۹۶ درصد ایمنی برای فرد ایجاد می‌کند. تزریق این واکسن در دو مرحله و با فاصله حداقل یک ماه و حداکثر شش ماه، برای فرد انجام می‌شود.

وی درباره عوارض واکسن سرخک گفت: در پایان هفته اول پس از تزریق واکسن، فرد دچار تب می‌شود و در هفته دوم بثوراتی شبیه به سرخک، سرخکی بسیار خفیف و غیر واگیر دار به مدت سه روز فرد را درگیر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تزریق واکسن سرخک محدودیت سنی ندارد، مطرح کرد: کودکان قبل از تزریق واکسن سرخک باید توسط متخصصان اطفال معاینه شوند و در صورت نداشتن بیماری و مشکل خاص واکسن برای آن‌ها تزریق می‌شود.

عمادالاسلام درباره شیوع سرخک در کشور اظهار کرد: واکسن سرخک، ایمنی صددرصدی ایجاد نمی‌کند و ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور، میزان ابتلاء و شیوع این بیماری را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن سرخک تداخل دارویی ندارد گفت: افرادی که به علت بیماری کرونا، مشکلات ایمنی و بیماری‌های خاص ایمونوگلوبین تزریقی دریافت کرده‌اند، باید با فاصله زمانی مشخص واکسن سرخک را تزریق کنند و بسته به دوز تزریق ایمونوگلبین این فاصله زمانی متفاوت است. به طور معمول افرادی که به علت بیماری کرونا ایمونوگلوبین تزریقی دریافت کرده‌اند، ۱۱ ماه پس از آن می‌توانند واکسن سرخک را تزریق کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان مطرح کرد: افراد باید توجه داشته باشند که واکسیناسیون روتین کشوری را منظم و دقیق انجام دهند و به علت ترس از یک بیماری دیگر مانند کرونا، واکسیناسیون کشوری را فراموش نکنند.

کد خبر 566668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.