۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
علامت جدید ابتلا به امیکرون چیست؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوش‌درد و زنگ زدن گوش، ممکن است جزو علائم ابتلا به کرونا امیکرون باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه پیش از این مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ درگیر گوش درد می‌شدند، اما اکنون شایع‌تر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌شد. گروهی از محققان در دانشگاه آکسفورد مطالعه جدیدی در مورد علائم سویه امیکرون انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که این سویه می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در گوش مبتلایان شود.

افراد شرکت کننده در این مطالعه پس از مبتلا شدن به کرونا امیکرون درگیر علائمی مانند گوش درد شدید، بی‌حسی گوش و حتی از دست دادن موقت حس شنوایی شده بودند. این علائم ممکن است حتی پس از بهبودیافتن از بیماری کووید -۱۹ نیز ادامه‌دار باشد. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند که علائم ذکر شده ممکن است افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

به گفته محققان، گوش درد ناشی از کرونا امیکرون ممکن است با شنیدن صدای زنگ در گوش همراه باشد. به افرادی که دچار کم شنوایی، زنگ زدن در گوش و سرگیجه می‌شوند، توصیه شده است که این علائم را نادیده نگیرند و در صورت بروز آن‌ها آزمایش کرونا انجام دهند. ممکن است گوش درد یا شنیدن صدای زنگ در گوش به دلایل دیگر نیز رخ دهد، بنابراین بهتر است پس از بروز این علائم به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن مشخص شود.

کد خبر 566583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.