لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه‌های مختلف شهری

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به حوزه‌های فضای سبز، محیط زیست و بازیافت ورود و به شهرداری کمک کنند.

عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آسفالت معابر یکی از چالش‌های اصلی شهر اهواز است‌؛ شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این حوزه ورود کنند و روش‌های جدید در خصوص ترمیم، کیفیت آسفالت پیشنهاد دهند، همچنین این شرکت‌ها در تهیه قطعات مختلف از جمله کفپوش، جدول و نیوجرسی نیز می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: کارهای خوبی در کشور توسط این شرکت‌ها انجام شده، اما در اهواز هنوز نمود نیافته است، معتقدم با توجه به گرانی مصالح شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کمک بسیاری در این زمینه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سوال است که چرا جداول خیابان‌ها باید سیمانی باشد و پس از مدتی نیاز به رنگ‌آمیزی، ترمیم و بازسازی داشته باشد؟، اگر لاستیک‌های رها شده خودروها را بازیافت کنیم، می‌توان از آن طی عملیاتی یک جدول با طول عمر بالا به وجود آورد، در این صورت جدول انعطاف لازم را خواهد داشت و در صورت تصادف، وسیله نقلیه آسیب جدی نخواهد دید.

وی ادامه داد: از جنبه‌های متفاوت می‌توان کارهای مختلفی به ویژه در حوزه محیط زیست و آبیاری فضای سبز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد، روش‌های مختلف باید بررسی شود و سپس بهترین روش ممکن را عملیاتی کرد.

شیشه‌گری در خصوص عملیات‌های شرکت آبفا، تصریح کرد: انتقاد جدی به شرکت آبفا وارد است، علی‌رغم اقدامات خوبی که انجام می‌شود و زحماتی که از سوی این شرکت کشیده می‌شود، جدیتی در ترمیم نوارهای حفاری‌های مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه شبکه فاضلاب بدون ترمیم حفاری‌های انجام شده امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان بخشی از شبکه را برای توسعه تخریب و سپس به حال خود رها کنیم. بسیاری از نوارهای حفاری بیش از یک سال است که به حال خود رها شده است؛ لذا از شهردار انتظار می‌رود این مسئله را به صورت جدی پیگیری کند.

کد خبر 566571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.