لزوم توجه به فضائل امیرالمومنین (ع)/ از وقایع تاریخ عبرت بگیریم

پیشکسوت انقلاب اسلامی گفت: رسالت امروز پیشکسوتان توجه به فضائل امیرالمومنین، نشر آن و عبرت گرفتن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی طباطبایی عصر امروز هفدهم فروردین ماه در مراسم گرامیداشت حماسه تاریخی پنج رمضان اصفهان اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) دررابطه با عبرت گرفتن بارها سخن گفته‌اند به نحوی که در غررالحکم بیش از ۱۰۰ بیان دارند، بنابراین رسالت امروز پیشکسوتان توجه به فضائل امیرالمومنین، نشر آن و عبرت گرفتن است.

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین (ع) در روایتی می‌فرمایند خداوند کسی را که دوست داشته باشد به وسیله عبرت او را پند می‌دهد، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر روایات متعدد را بررسی کنیم متوجه کمالات شخصی به نام زبیر می‌شویم به نحوی که زبیر امانتدار رسول الله بود، تنها کسی بود که در دفاع از حضرت زهرا (س) اقدام و تنها کسی است که جنایات عثمان را برملا کرد و با ابوبکر بیعت نکرد؛ او در حمایت از امام علی (ع) به ابوبکر اعتراض کرد، در این راستا ۵۰ خصیصه بارز و منحصر به فرد دیگر برای این شخصیت بیان شده است.

عضو مجمع خیرین استان اصفهان تصریح کرد: زبیر هفتاد سال عمر کرد که ۶۶ سال در رکاب اسلام و رسول الله و امیرالمومنین (ع) بود ولی در چهار سال آخر عمر فریب دنیا را خورد و زندگی و سرنوشت این صحابه بازگشت.

طباطبایی با تاکید براینکه عبرت گرفتن از تاریخ و چنین وقایعی برای همه ما خاصه پیشکسوتان انقلاب درس است، گفت: امروز پیشکسوتان انقلاب باید مراقب باشند که به زندان رفتن خود، شکنجه شدن توسط ساواک، شعار دادن برای انقلاب و دیگر مسائل مغرور نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب عبرتی که در ابتدا اشاره داشتم، همت کردیم و صد جنایت و خیانت زبیر را که هیچکس در حق امیرالمومنین (ع) و خاندان آل الله براساس اسناد اهل سنت و شیعه نگاشته‌ایم.

پیشکسوت انقلاب اسلامی تصریح کرد: معتقدم دلایل متعددی برای این سرنوشت زبیر وجود دارد، مال دوستی نخستین دلیل انحراف زبیر بود و امروز این امر برای همه ما عبرت است.

وی ادامه داد: اعتبار دوستی و حب به ریاست دومین دلیل انحراف زبیر بود، مراقب باشیم دل خوش به لفظ دکتر و آقا، آیت الله گفتن مردم نباشیم که در روایت آمده است آخرین حبی که از دل مردم بیرون می‌رود حب ریاست است و حق‌الناس سومین دلیل انحراف زبیر است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بر همه آحاد جامعه خلصه مسئولان دستگاه‌های دولتی و رؤسا فرض است که کلام نهج‌البلاغه را دریابند و بدانند تا به سراغ نهج‌البلاغه نرویم مشکلات ما رفع نخواهد شد.

کد خبر 566533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.