برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری براساس اعتبار بودجه‌ای است

سرپرست شهرداری شهرکرد، با بیان اینکه حرکت شهرداری‌ها به سمت کسب درآمدهای پایدار اهمیت زیادی دارد، گفت: معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و تمام نواحی و واحدهای اجرایی شهرداری باید در سال ۱۴۰۱، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را براساس اعتبار بودجه‌ای اختصاص داده شده، پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالصادق نجفی امروز _چهارشنبه هفدهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای معاونان با اشاره به بودجه ۵۳۰ میلیارد تومانی شهرداری، اظهار کرد: ارتقای جایگاه شهر در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، درآمد پایدار، بهره‌وری سازمانی، ایجاد و توسعه فضای سبز عمومی، توسعه پارک‌ها و خدمات رفاهی تفریحی عمومی از موضوعات مورد توجه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری است.

وی با اشاره به کمبود بودجه سال گذشته، افزود: معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و تمام نواحی و واحدهای اجرایی شهرداری باید در سال ۱۴۰۱، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را بر اساس اعتبار بودجه‌ای اختصاص داده شده پیش ببرند.

سرپرست شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری‌ها بر مبنای درآمدها و هزینه‌ها بوده و مدیریت شهری به دنبال آن است با پیش‌بینی‌های لازم در چارچوب‌های قانونی حرکت کند.

نجفی با اشاره به اهمیت حرکت شهرداری‌ها به سمت کسب درآمدهای پایدار، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر، کمبود منابع مالی و نداشتن درآمد پایدار است؛ چراکه رفع بسیاری از مشکلات شهرها نیازمند جذب اعتبارات مالی است.

وی تصریح کرد: هرچند تحقق بودجه به مؤلفه‌های مختلفی بستگی دارد و شرایط اقتصادی کشور در تحقق بودجه شهرداری‌ها بسیار تأثیرگذار است، اما امیدواریم با همراهی کارکنان خدوم شهرداری، بودجه امسال در گام نخست تحقق پیدا کند و در مراحل بعد با اجرای پروژه‌های پیش‌بینی شده، بتوانیم در راستای اداره بهتر شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان قدم برداریم.

کد خبر 566455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.