روتردام؛ میزبان کامیون‌های نظافت شهری هیدروژنی

شهر روتردام هلند که قصد دارد محل آزمایش فناوری هیدروژن باشد، به‌تازگی کامیونی هیدروژنی را به ناوگان نظافت شهر اضافه کرده است تا به هدف پایداری شهر بیشتر نزدیک شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «روتردام» نخستین شهر جهان خواهد بود که چاه‌های شهری خود را با استفاده از کامیون‌های هیدروژنی، خالی می‌کند. این شهر اکنون از یک کامیون ویژه با سیستم مکش داخلی استفاده می‌کند که با سوخت پایدار کار می‌کند.

فرآیند تمیز کردن فاضلاب شهری، نیاز به انرژی زیادی داشته، از این‌رو ماهیت منبع انرژی آن اهمیت دارد. درباره کامیون تمیز کننده جدید روتردام، این منبع انرژی از طریق هیدروژن تأمین می‌شود. مقامات توضیح می‌دهند که این سوخت به کامیون اجازه می‌دهد که طولانی‌تر کار کند و مسافت‌های بیشتری را نسبت به یک کامیون تمام الکتریکی، طی کند.

علاوه بر این، نقطه قوت کامیون‌های هیدروژنی این است که فقط بخار آب تولید می‌کنند و هیچ گاز خروجی ندارند. مزیت دیگر، سطح پایین صدای آن‌ها است که باعث می‌شود آلودگی صوتی کمی در شهر ایجاد شود.

روتردام میزبان کامیون‌های نظافت هیدروژنی

این وسیله به‌زودی اجازه ورود به منطقه «آلاینده‌صفر» شهر روتردام را نیز خواهد داشت؛ منطقه‌ای که دیگر خودروها و ماشین‌های آلاینده مجاز به ورود به آن نیستند.

روتردام تصمیم گرفته است که ناوگان شهری خود را پایدارتر کند و این اقدام، طبیعتاً از طریق راه‌حل‌های خلاق محقق می‌شود. این حرکت به خوبی در مسیر چشم‌انداز شهرداری برای تمرکز بر هیدروژن قرار گرفته است.

رئیس بخش پایداری شهرداری روتردام در این رابطه گفت: «هیدروژن قطعه گمشده پازل ما در جست‌وجو برای سیستم انرژی پایدار است؛ زیرا هیدروژن نه‌تنها یک حلقه ضروری در سبز و سالم‌سازی صنعت است، بلکه می‌توانیم از آن به عنوان باتری برای ذخیره انرژی سبز خود از پنل‌های خورشیدی و آسیاب‌های بادی نیز استفاده کنیم.»

کد خبر 566438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.