حضور داوطلبانه آتش‌نشانان در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته که باغ فدک اولین شب اسکان مسافران نوروزی را تجربه کرد، ۱۵۰ نفر آتش‌نشان هر شب به صورت دو شیفت‌کاری در این مجموعه مستقر بودند، گفت: آتش‌نشانان به صورت داوطلبانه خدمت در ستاد خدمات سفر را انتخاب کردند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس دستور شهردار اصفهان و تشکیل کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، کمیته ایمنی و حوادث این ستاد خدمات در اسفندماه جلسه تشریح وظایف خود را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه کارکنان سازمان آتش‌نشانی به صورت داوطلبانه خدمت در ستاد خدمات سفر را با شیفت‌های استراحت خود جایگزین کردند، ادامه داد: از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته که مجموعه باغ فدک اولین شب اسکان مسافران نوروزی را تجربه کرد، ۱۵۰ نفر از کارکنان این سازمان هر شب به صورت دو شیفت‌کاری در این مجموعه مستقر بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: اولویت این سازمان سلامتی مسافران و تلاش برای نبردن و خارج کردن وسایل گرمایشی مصرف‌کننده سوخت‌های فسیلی از چادرهای مسافرتی مسافران بود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم با تشکیل کارگروه‌های متعدد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مشکلی برای مسافران به‌وجود نیاید، اضافه کرد: در سه بخش باغ فدک، حاشیه رودخانه زاینده‌رود و کوه‌هایی که مسافران آن مکان‌ها را برای بازدید و تفریح انتخاب می‌کردند اکیپ‌های غواصی، نجات کوهستان و امداد و نجات در این بخش‌ها حضور یافتند.

کاوه‌آهنگران تصریح کرد: اکیپ‌های سازمان آتش‌نشانی به صورت ۲۴ ساعته در باغ فدک حضور داشتند اما بخش اصلی کار این سازمان در زمان حضور مسافران نوروزی، از ساعت ۱۹ تا ۷ بود و تنها یک مورد حاد در این بازه زمانی به وجود آمد که مربوط به نهم فروردین‌ماه و حادثه غرق‌شدگی بود که همکارانم در این سازمان در کمتر از یک دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.

کد خبر 566414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.