تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۵سال در سوئد آغاز می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که سوئد تزریق چهارمین دوز واکسن کرونا را برای افرادی بالای ۶۵سال آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بهداشتی سوئد اخیراً اعلام کردند که تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که در خانه‌های سالمندان یا تحت مراقبت‌های خانگی هستند، توصیه می‌شود. با توجه به دستورالعمل جدید، سن پیشنهادی برای تزریق دوز چهارم که پیش از این از ۸۰ سال به بالا تعیین شده بود، به ۶۵ سال به بالا کاهش پیدا کرد.

این دستورالعمل جدید، شامل تزریق دوز چهارم به افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله می‌شود که دارای نقص سیستم ایمنی متوسط تا شدید هستند. هدف از این اقدام، پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ با افزایش سن بیشتر می‌شود. همچنین آنتی‌بادی ناشی از دریافت واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۵ سال، پس از گذشت چهار ماه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین احتمال بروز بیماری افزایش می‌یابد.

به گفته مقامات بهداشتی کشور سوئد، با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در سوئد و کشورهای دیگر، لازم است افراد آسیب‌پذیر جامعه دوز دوم تقویت‌کننده را دریافت کنند تا در برابر ویروس کرونا ایمن شوند. دوز دوم تقویت‌کننده باید چهار ماه پس از دریافت دوز اول تقویت‌کننده دریافت شود، البته افرادی که دارای نقص ایمنی هستند باید سه ماه پس از دریافت دوز اول تقویت کننده، دوز دوم را تزریق کنند.

کد خبر 566363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.