ضرورت رفع معضلات ترافیکی ناشی از بازگشایی مدارس

استاندار اصفهان یکی از دغدغه‌های بازگشایی مدارس را ایاب و ذهاب دانش‌آموزان دانست و گفت: حضوری شدن مدارس در روزهای گذشته ترافیک گستره‌ای را در شهر ایجاد و تقریباً بیشتر خیابان‌های اصفهان را قفل می‌کند که باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا مرتضوی در نخستین نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا که عصر امروز سه‌شنبه_ شانزدهم فروردین_ در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بازگشایی مدارس، کار ویژه‌ای است و اگر به درستی انجام نشود بسیاری از ناگواری‌ها را به همراه دارد که گاهی در گذشته دچار آن شدیم.

وی خواستار تلاش و مراقبت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از ایجاد حواشی در این حرکت شد و افزود: یکی از دغدغه‌های بازگشایی مدارس، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است که ترافیک گستره‌ای را در شهر ایجاد و تقریباً بیشتر خیابان‌های اصفهان را قفل می‌کند، لذا باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

استاندار اصفهان خواستار اقناع والدین در زمینه بی‌خطر بودن آموزش حضوری شد و گفت: باید این اطمینان خاطر به خانواده‌ها داده شود که با رعایت ضوابط و پروتکل‌ها مشکلی برای فرزندانشان ایجاد نخواهد شد، همچنین باید قبل از حضور دانش‌آموزان در فضاهای آموزشی مراقبت شود که آنان در فضای مدارس با هیچ‌گونه نوع مشکل و بیماری روبه‌رو نشوند.

وی بر ضرورت همکاری مؤثر دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش برای پشتیبانی از بازگشایی مدارس تاکید کرد و ادامه داد: ایران از معدود کشورهای دنیا بود که مدارس را در ابتدای دوران کرونا تعطیل کرد، لذا سزاوار نیست به حوزه آموزش لطمه وارد شود، به همین دلیل دولت پای کار ایستاده تا به سلامت از این وضعیت عبور کنیم.

مرتضوی با اشاره به مخاطراتی که در بازگشایی‌های قبلی مدارس ایجاد شد، خاطرنشان کرد: آن اتفاقات به دلیل فراهم بودن بستر آموزش حضوری و مجازی در کنار یکدیگر ایجاد شد، اما این بار صرفاً آموزش حضوری ارائه می‌شود.

وی لازمه حضور موفق دانش‌آموزان در مدارس را انجام فعالیت‌های اقناعی دانست و گفت: باید با تولید محتوای مناسب در قالب همه امکانات رسانه‌ای شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که آنان آموزش حضوری را بپذیرند، البته ذهن مردم نیز برای این مسائل آمادگی پیدا کرده است، زیرا همه فعالیت‌های جامعه به شکل معمول ادامه دارد و تنها جایی که مخاطرات کرونا به شکل چند درصدی مطرح می‌شود، آموزش و پرورش بوده است.

استاندار اصفهان افزود: خانواده‌ها نیز این موضوع را پذیرفته‌اند که آموزش مجازی برای کودکان و نوجوانان سستی‌هایی ایجاد کرده و ممکن است آموزش و پرورش را با آسیب‌های جدی روبه‌رو کند.

وی همچنین خواستار رفع مشکلات و نواقص احتمالی دستگاه‌ها در ستاد نوروزی اصفهان شد و گفت: مشکل تأمین آب ستادهای اسکان یا موارد مشابه باید به دستگاه‌های متولی ارائه و برای رسیدگی به آنها اقدام شود، چون سفرهای تابستانه را در پیش داریم، همچنین باید به تخلفات احتمالی در پذیرایی از گردشگران رسیدگی شود.

استاندار اصفهان تأمین سلامت مسافران و گردشگران را ضروری دانست و یادآور شد: موضوع سلامت مردم باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد تا خاطره ناخوشایندی در ذهن مهمانان شکل نگیرد، این تجربه می‌تواند رزمایشی برای استان باشد، زیرا یکی از راهبردهای اصلی استان گردشگری است و این مسئله می‌تواند زمینه پذیرش گردشگر را فراهم کند.

کد خبر 566288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.