قرارگاه کنترل و رشد جمعیت با محوریت فرزندآوری تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: قرارگاه تاکتیکی کنترل و رشد جمعیت با محوریت ترویج فرزندآوری و مقابله با موانعی که علیه رشد جمعیت فعالیت می‌کنند باید تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا جان نثاری امروز _سه شنبه شانزدهم فروردین ماه_ در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان که در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامی در خصوص جمعیت در دهه ۶۰ صورت گرفت که رهبر معظم انقلاب فرمودند اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: در گذشته بر روی کنترل جمعیت تلاش‌های فراوانی صورت گرفت اما اقدامات نادرست باعث توقف و افراط در کنترل جمعیت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: باید برای مسئولان، مردم و جوانان پدیده ناشایست توقف جمعیت بیان شود، متأسفانه آنان از زمین‌گیری جامعه در اثر پدیده توقف جمعیت و پیری جامعه و مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی، امنیتی و اجتماعی به وجود می‌آید، شناخت کافی ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسیده که خوب است و باید برای اجرای آن به ساختارهای لازم توجه شود تا بتوانیم با این معضل مقابله کنیم.

جان‌نثاری با بیان اینکه مساله پیر شدن و رشد نکردن جمعیت بزرگترین بلایی است که ممکن است بر سر کشور حادث شود، گفت: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به اراده‌ای محکم و استوار نیاز داریم که اگر در استان به وجود بیاید موفق خواهیم شد.

وی اضافه کرد: دشمن منتظر است که جمعیت جوان با نشاط، انقلابی، حزب‌اللهی و در صحنه نباشند؛ از این رو باید این موضوع در اولویت قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: باید برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرارگاهی تشکیل شود زیرا کار کمیته‌ای و کارگروهی نیازمند سلسله مراتب در دراز مدت است اما تشکیل قرارگاه به این منظور است که در همان جلسات پژوهش، تصمیم‌گیری و اجرا به صورت همزمان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه پشتوانه قانونی در کارها وجود داشته باشد باید اقدامات، ذیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی انجام شود، همچنین باید به این موضوع به صورت جداگانه در یک قرارگاه تاکتیکی رسیدگی شود.

جان نثاری یادآور شد: باید قرارگاه تاکتیکی کنترل و رشد جمعیت با محوریت ترویج فرزندآوری و مقابله با موانعی که علیه رشد جمعیت فعالیت می‌کنند تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نخستین مشکل در زمینه جوانی جمعیت و ازدواج، سست شدن اعتقادات است، گفت: اولویت نخست ما در حوزه اجتماعی مساله جمعیت است، اگر برخی کارهای دیگر را تعطیل کنیم و به مساله جمعیت بپردازیم اشتباه نکردیم، از این رو باید ساختار قوی در این زمینه تعریف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: باید موانع رشد جمعیت شناسایی و برای برطرف کردن آن در هر حوزه‌ای اراده کافی به وجود آید، همچنین باید به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: طی ۳۰ سال گذشته اشتباهات فراوانی در رشد جمعیت صورت گرفت و وضعیت کنونی به وجود آمد، اکنون باید به صورت جهشی فعالیت کنیم تا این وضعیت متوقف شود و آرام آرام رشد جمعیت را بالا ببریم، در این زمینه به اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی بیشتری احتیاج داریم.

کد خبر 566252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.