۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
افزایش هزینه دفن و کفن در زنجان

مدیر آرامستان شهرداری زنجان از افزایش تعرفه کفن و دفن اموات در سال جاری خبر داد و گفت: تعرفه در قبور، تغسیل و کفن و دفن متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید دوستی، امروز _سه‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد قرارداد شرکت جدید پیمانکاری در آرامستان زنجان اظهار کرد: قرارداد شرکت قبلی یک فروردین تمام شد و از امسال مناقصه با شرکت برنده به صورت یک یا سه ساله خواهد بود.

وی درباره افزایش هزینه دفن و کفن در قرارداد جدید، خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها به صورت منطقی افزایش پیدا می‌کند.

مدیر آرامستان شهرداری زنجان از افزایش ۳۰ تا ۳۲ درصدی هزینه کفن و دفن در قرار داد جدید خبر داد و میزان تعرفه‌های قبلی را عنوان نکرد.

دوستی افزود: تعرفه در قبور و تغسیل و کفن و دفن متفاوت است و افزایش به صورت متغیر است، اما همه این امور به شرکت برنده برون‌سپاری خواهد شد.

مدیر آرامستان شهرداری زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، درباره طرح توسعه آرامستان گفت: از طریق راه و شهرسازی پیگیر زمین ۵۰ هکتاری مجاور آرامستان شدیم که به زودی به نام شهرداری سند صادر خواهد شد.

دوستی با تاکید بر اینکه فضای آرامستان باید آرامش بخش باشد، تاکید کرد: تدابیری در نظر داریم تا شهروندان با آرامش خاطر به تدفین اموات بپردازند.

وی ایجاد قطعه هنرمندان و خبرنگاران را نیازمند پیگیری و صدور درخواست از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ادامه داد: باید لیستی از هنرمندان داشته باشیم که به چه تعداد در چه رده سنی و چه رشته‌ای فعالیت دارند، تا برای قبور آنها پیش‌بینی های لازم صورت گیرد.

مدیر آرامستان شهرداری زنجان همچنین از راه اندازی اتوبوس ویژه آرامستان برای روزهای پنج شنبه خبر داد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات شهرداری در مزار بالا و پایین، گفت: آرامستان قبلی رها نشده است و اقدامات شهرداری در آنجا نیز ادامه دارد.

کد خبر 566251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.