۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
چرا بدن به آب نیاز دارد؟

حدود ۶۰درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است که تقریبا معادل ۵۰لیتر آب می‌شود؛ اما به راستی چرا باید این مقدار آب در بدن ما وجود داشته‌ باشد؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، آب موجود در بدن به دلیل موادی که آن را تشکیل می‌دهد، مانند آب آشامیدنی نیست و برای بدن بسیار ضروری است. حدود یک گالن از آب موجود بدن ما در رگ‌های خونی قرار دارد که به وسیله قلب جریان می‌یابد و تمام سلول‌ها را با یک سرعت ثابت شست‌وشو می‌دهد؛ همچنین این مقدار آب در رنگ‌های خونی مانند یک رسانای گرما عمل می‌کند.

جالب اینکه اگر در طول روز هیچ مقدار آب نیاشامید، حدود یک لیتر آب از غذاهای جامدی که می‌خورید به بدن می‌رسد؛ درواقع هنگامی که میوه، سبزی، نان یا گوشت می‌خورید به دلیل اینکه آن‌ها از ۳۰ الی ۹۰ درصد آب تشکیل شده است، مقدار معینی آب به بدن می‌رسد و در مدت یک روز حدود ۱۰ لیتر آب در داخل بدن و بین ارگان‌های مختلف در حال حرکت است؛ به عنوان مثال هنگامی که چیزی می‌جوید، مقداری بزاق از غدد بزاقی ترشح شده و سپس خرده می‌شود که چند لحظه بعد همین مقدار بزاق در غدد رگ‌های خونی جایگزین می‌شود و آب خورده شده از شکم به روده‌ها و خون می‌رود.

مقدار آب داخل خون همیشه ثابت است؛ حتی اگر پس از ورزش احساس تشنگی کنید، مقدار آب درون رگ‌های خونی کاهش نیافته است و هر چقدر هم که آب بنوشید، مقدار آن افزایش پیدا نمی‌کند؛ درواقع آب اضافی که در طول روز می‌نوشید در قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده، کبد، ماهیچه و کلیه ذخیره می‌شود و مقدار آب درون رگ‌های خونی هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.

کد خبر 566250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.