قانونگذاران جدید امریکا برای استیبل کوین‌

استیبل کوین ها، ارزهای رمزپایه ای هستند که معمولاً مقیاس ۱:۱ را به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا مرتبط می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به انتشاری از دفتر سناتور هاگرتی (Hagerty)، این لایحه جدید معرفی شده مستلزم آن است که استیبل کوین‌ها با پشتوانه اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از ۱۲ ماه یا دلار آمریکا باشند و ناشران استیبل کوین‌ها را ملزم می‌کند که گزارش‌های حسابرسی شده ذخایر خود را که توسط حسابرسان شخص ثالث اجرا می‌شود، به صورت عمومی منتشر کنند. به اصطلاح قانون شفافیت استیبل کوین نشانگر روشنی است که قانونگذاران آمریکایی برای حفظ مسئولیت و شفافیت این صنعت ۱۸۰ میلیارد دلاری قدم برداشته‌اند.

شفافیت در مورد ناشران استیبل کوین‌ها، یک مسئله رو به رشد در این صنعت بوده است. زیرا تتر (Tether)، نهاد متمرکزی که USDT را منتشر کرده است، به دلیل پنهان‌کاری عمدی در مورد وضعیت ذخیره خود مورد انتقاد قرار گرفته است. همانطور که در این انتشار بیان شد، این لایحه به نهادهای نظارتی، قدرتی برای تنظیم صنعت استیبل کوین یا تحمیل الزامات سنگین بر صادرکنندگان استیبل کوین‌ها نمی‌دهد.

نماینده هالینگزورث (Hollingsworth) فاش کرد که هدف از این لایحه، سرکوب نوآوری‌های تکنولوژیکی نیست و این لایحه به صنعت ایده می‌دهد که مطابقت‌های نظارتی در آینده چگونه خواهد بود.

USDT و USDC ، دو استیبل کوین بزرگ در کانون توجه

تتر، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، به دلیل عدم شفافیت در مورد وضعیت ذخیره خود، مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. USDT ظاهراً توسط سبدی از دارایی‌های نقد پشتیبانی می‌شود، با این حال این شرکت به دلیل، دلایل حفظ حریم خصوصی در موارد متعدد نتوانسته است اثبات کند که این اسناد تجاری از کجا آمده است.

طبق گزارش Grant Thornton، بحثی مطرح شد که سیرکل (Circle)، شرکت پشتیبان USDC، تنها ۶۱ درصد از ذخایر را به صورت نقد و معادل نقدی در اختیار داشت. یک ماه بعد، Circle با تبدیل ناگهانی ذخایر خود به طور کامل به پول نقد و اوراق خزانه کوتاه مدت ایالات متحده، چرخشی انجام داد، حرکتی که هدف آن اطمینان بخشی به جامعه USDC بود.

کد خبر 566214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.