ثبت رکورد تخلیه و بارگیری طی ۲۰ سال گذشته در بنادر شرق استان هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق گفت: در این مدت ۸۴۰ هزار و ۳۵۶ تن کالای نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدحسینی‌تختی امروز _ سه‌شنبه شانزدهم فروردین‌ماه_ با اعلام جزئیات عملکرد سالانه بنادر شرق هرمزگان، اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۷۲ تن کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد که این مهم طی ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۲۱۶ تن کالای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی، کالاهای صادراتی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان و آفریقا صادر شده است.

محمدحسینی‌تختی اضافه کرد: در این مدت ۸۴۰ هزار و ۳۵۶ تن کالای نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.

وی از پهلوگیری ۱۱ هزار و ۴۰۵ فروند انواع شناورها خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۶۷ فروند بالای هزار تن و ۱۱ هزار ۳۸ فروند زیر هزار تن می‌باشد که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به آمار سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۰ افزود: با کاهش همه‌گیری ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی، سه میلیون و ۹۹ هزار و ۶۶۶ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان طی سال گذشته جابه‌جا شده که مسیرهای دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز، و مسیر بین‌المللی شهید باهنر-شارجه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 566201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.