میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از بازدید ۵۰۰ هزار زائر از بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: این طرح که نوروز امسال در بیش از ۱۵۰ بقعه استان اصفهان اجرا شد، کارکردهای خوبی با توجه به رونق سفرها داشت.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام «محمدحسین بلک» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوروز امسال طرح آرامش بهاری در بیش از ۱۵۰ بقعه استان اصفهان اجرا شد که این طرح، کارکردهای خوبی با توجه به رونق سفرها داشت.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه استان اصفهان در قالب طرح آرامش بهاری خبر داد و افزود: برای این برنامه‌ها حدود ۵۰ مبلغ دینی از قم برای امامزادگان استان اصفهان اعزام شد، علاوه بر مبلغان اعزامی روحانیونی که همواره در کنار بقاع متبرکه حضور دارند در این طرح مشارکت داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه لحظه تحویل سال در امامزادگانی همچون آقای علی عباس (ع)، امامزاده هلال‌بن علی (ع)، امامزاده سیدمحمد (ع)، امامزاده شاه میرحمزه و مقبره علامه مجلسی گفت: این برنامه با تلاوت قرآن، نماز جماعت و با انجام برنامه‌های مذهبی همراه بود.

حجت‌الاسلام بلک، اسکان زائران را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری معرفی کرد و ادامه داد: تلاش کردیم قبل از ایام نوروز همه ظرفیت در اختیار زائران قرار گیرد، آمار دقیقی از میزان زائران نداریم اما برآورد انجام شده نشان می‌دهد بیش از ۵۰۰ هزار زائر در بقاع متبرکه استان حضور یافته و بعضی از آن‌ها اقامت داشته‌اند.

وی از برگزاری دومین برنامه از طرح "قرار دوازدهم" در استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه دوازدهم فروردین برگزار و یک هزار بسته معیشتی در امامزاده شاهزید (ع) توزیع شد، در برنامه "قرار دوازدهم" سوم نیز برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 566115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.