ارائه آموزش‌های پیشگیرانه پلیس فتا برای دانش‌آموزان در شبکه شاد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از ارائه آموزش‌های پیشگیرانه برای تامین امنیت دانش‌آموزان در بخشی از کانال شبکه فتا با عنوان «شبکه شاد» با هدف آگاه‌سازی از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش‌آموزان، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با عضویت در کانال پلیس فتا در شبکه اجتماعی شاد، علاوه بر دریافت آموزش‌های لازم برای تأمین امنیت خود در فضای مجازی، به عنوان همیار پلیس فتا همکاری کنند.

وی افزود: در این کانال محتواهای آموزشی در قالب‌هایی نظیر عکس‌نوشته، داده‌نما، کلیپ‌های آموزشی و هشدارهای متنی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان با مطالعه آن می‌توانند از بسیاری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی آگاه شوند.

آموزش درباره جرایم رایج و نوظهور علیه کودکان و نوجوانان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: این آموزش‌ها بیشتر در زمینه جرایم رایج و نوظهور علیه کودکان و نوجوانان است تا دانش‌آموزان بتوانند آگاهی خود را ارتقا دهند و در راستای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای دانش‌آموزان از دیگر اهداف راه‌اندازی کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی اثربخش‌ترین راهکار مقابله با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان است.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان می‌توانند از طریق آدرس shad.ir/policefata در برنامه شاد با پلیس فتا همراه شوند و در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 566083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.