تشخیص سلامت درختان شهری چک با توموگرافی آکوستیک

شهرداری کارلووی‌واری چک از توموگرافی آکوستیک سه بعدی برای تعیین درختان بیمار یا مستعد سقوط استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر کارلووی‌واری چک اعلام کرد که دستگاه جدیدی را تهیه کرده است که به شهرداری این امکان را می‌دهد شرایط درختان شهر را ارزیابی کند و ایمنی ساکنان را افزایش دهد. این شهر از توموگرافی آکوستیک سه‌بعدی برای شناسایی حفره‌های پنهان در درختان و جلوگیری از افتادن آن‌ها روی اموال یا شهروندان استفاده می‌کند.

برای ارزیابی وضعیت یک درخت، اپراتور دستگاه چندین حسگر را در اطراف تنه آن قرار می‌دهد. پس از این، کارشناسان به هر سنسور، با یک چکش ضربه می‌زنند. بسته به مدت زمانی که طول می‌کشد تا امواج صوتی منتقل شود، دستگاه می‌تواند وضعیت چوب را ارزیابی کند.

تشخیص سلامت درختان جمهوری چک با توموگرافی آکوستیک

به این ترتیب دستگاه می‌تواند حفره‌های پنهان را شناسایی، شکل آن‌ها را مشخص و وضعیت کلی درختان را به صورت غیرمخرب تجزیه و تحلیل کند. علاوه بر این، می‌توان اطلاعات پیچیده‌تری از ثبات درخت، از جمله مدل سه‌بعدی تنه درخت را نیز با استفاده از این دستگاه به دست آورد.

بر اساس این یافته‌ها، شهرداری می‌تواند با استفاده از این ابزار، خطر ایمنی ناشی از درختان را تعیین کند و تصمیم بگیرد که آیا باید قطع شوند یا خیر. پتر بورسیک، معاون شهردار کارلووی‌واری در این رابطه گفت: "این دستگاه داده‌های دقیقی را در مدت زمان کوتاهی ارائه می‌دهد که مبنای تصمیم‌گیری در مورد خطر سقوط درخت خواهد بود و به ما امکان می‌دهد از تخمین‌ها و مذاکرات طولانی اجتناب کنیم. این ارزیابی کار مسئولان را تسهیل می‌کند و به تضمین ایمنی در شهر و اطراف جاده‌ها کمک می‌کند."

بنا بر اعلام شهرداری، شهروندان همچنین می‌توانند از خدمات توموگرافی سه‌بعدی آکوستیک برای ارزیابی سلامت درختان استفاده کنند.

تشخیص سلامت درختان جمهوری چک با توموگرافی آکوستیک

کد خبر 566034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.