بیش از ۳ میلیون مسافر  وارد چهارمحال و بختیاری شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی سه میلیون و ۲۴۰ هزار مسافر و گردشگر با ۸۱۰ هزار دستگاه خودرو وارد این استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جیلان امروز _دوشنبه، پانزدهم فروردین‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی سه میلیون و ۲۴۰ هزار مسافر و گردشگر با ۸۱۰ هزار دستگاه خودرو وارد این استان شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۷۳۲ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی دارای مجوز زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ستادهای اسکان و سایر اقامتگاه‌های استان شامل اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، میهمان‌سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از مجموع مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری در تعطیلات نوروز ۹۸۹ هزار و ۳۷۸ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی این استان بازدید کردند.

وی اظهار کرد: در این مدت به‌منظور ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ۱۰ رزمایش، ۱۸ مراسم آئینی، ۲۲ جشنواره فرهنگی و ۱۸ برنامه استقبال از گردشگران برگزار، ۱۸ نوروز گاه و ۵۵ سفره هفت‌سین نوروزی برپا ۱ ۱۰ هزار اقلام فرهنگی توزیع شد.

جیلان تصریح کرد: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۶۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی انجام و به‌دنبال آن ۳۹ فقره تشویق، ۲۸ فقره تذکر و ۶ فقره اخطار کتبی به فعالان مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی استان داده و به یک فقره شکایت واصله رسیدگی شد.

وی گفت: در این مدت چهار هزار و ۳۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر تأسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی و آماده شد.

کد خبر 566026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.