تیم‌های گروه D در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+جزئیات

در ادامه به بررسی وضعیت تیم‌های فرانسه، پلی‌آف بین‌قاره‌ای (استرالیا-امارات/پرو)، دانمارک و تونس پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دوحه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. در گروه D تیم‌های فرانسه، پلی‌آف بین‌قاره‌ای (استرالیا-امارات/‏‬پرو)، دانمارک و تونس قرار دارند.
در ادامه قصد داریم گروه D حاضر در جام جهانی را بیشتر بشناسیم:

تیم‌های حاضر در جام جهانی

آسیا: قطر، ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن

اروپا: آلمان، انگلیس، بلژیک، کرواسی، هلند، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان

آفریقا: غنا، سنگال، تونس، مراکش و کامرون

آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اکوادور و اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، (آمریکا و مکزیک)

نماینده اقیانوسیه: برنده دیدار جزایر سلیمان - نیوزیلند، دهم فروردین ۱۴۰۱

نماینده آسیا: برنده دیدار استرالیا - امارات، هفدهم خرداد ۱۴۰۱

مرحله پلی‌آف

نماینده اقیانوسیه - تیم چهارم آمریکای شمالی

نماینده آسیا - تیم پنجم آمریکای جنوبی

ولز - برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند

گروه‌بندی

گروه A

قطر - اکوادور - سنگال - هلند

گروه B

انگلیس - ایران - آمریکا - پلی‌آف اروپا (اکراین - اسکاتلند / ‏‬ولز)

گروه C

آرژانتین - عربستان - مکزیک - لهستان

گروه D

فرانسه - پلی‌آف بین‌قاره‌ای (استرالیا - امارات / ‏‬پرو) - دانمارک - تونس

گروه E

اسپانیا - آلمان - ژاپن - پلی‌آف بین‌قاره‌ای (کاستاریکا - نیوزلند)

گروه F

بلژیک - کانادا - مراکش -کرواسی

گروه G

برزیل - صربستان - سوئیس - کامرون

گروه H

پرتغال - غنا - اروگوئه - کره‌جنوبی

تیم‌های گروه D در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال دانمارک

تیم ملی فوتبال دانمارک در ۱۹ اکتبر ۱۹۰۸ اولین بازی خود را مقابل تیم نروژ انجام داد که در این دیدار، موفق شد با ۹ گل به پیروزی برسد. نخستین حضور دانمارک در ۱۹۸۶ بود. دانمارک در سال ۱۹۹۸ توانست در یک چهارم نهایی قرار بگیرد که بهترین نتیجه این تیم در جام جهانی است. دانمارک در مرحله گروهی جام جهانی روسیه تنها در مقابل پرو با تک گل به برتری رسید و مقابل استرالیا و دانمارک به تساوی بسنده کرد. دانمارک در یک هشتم نهایی مقابل کرواسی در جریان بازی به نتیجه یک بریک رسید اما در ضربات پنالتی سه بر دو شکست خورد و حذف شد.

تیم‌های گروه D در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال فرانسه

تیم ملی فرانسه، اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۰۴ انجام داد. استادیوم خانگی که فرانسه برای بازی‌های ملی خود از آن استفاده می‌کند، ورزشگاه استادو فرنس (Stade de France) در شهر سنت دنیس از توابع پایتخت فرانسه است. تیم ملی فرانسه دو بار قهرمان جام جهانی، دو بار قهرمان جام ملت‌های اروپا و یک بار قهرمان المپیک و دو بار هم قهرمان جام کنفدراسیون‌ها و یک نیز قهرمان لیگ ملت‌ها اروپا شده است.

در سال ۱۹۳۰ تیم فرانسه برای اولین بار در جام جهانی در کشور اروگوئه حضور یافت. فرانسه موفق شد تیم ملی مکزیک را با نتیجه چهار بر یک در استادیوم پوسیتوس در دیداری که در شهر مونتویدیو برگزار شد، شکست دهد. در این بازی لوسین لورانت، نه تنها اولین گل رسمی خود بلکه اولین گل تیم ملی فرانسه در تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند؛ سپس فرانسه از دو تیم هم‌گروهی دیگر یعنی تیم ملی شیلی و آرژانتین یک بر صفر شکست خورد و در مرحله گروهی از جام جهانی حذف شد.

بعد از قهرمانی فرانسه در جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۰۱، این تیم به همراه آرژانتین به عنوان تنها تیم‌هایی شناخته شدند که سه جام معتبر از نظر فیفا در رده مردان را به خود اختصاص داده‌اند. فرانسه با کشور همسایه‌اش ایتالیا دارای رقابتی نزدیک و سخت در فوتبال است؛ ضمن اینکه فرانسه با تیم‌های ملی برزیل و انگلیس و آلمان در عرصه جهانی رقابت دارد.

در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸، تیم ملی فوتبال فرانسه با هدایت «دیدیه دشان» با حفظ اسکلت‌بندی تیم ملی به جا مانده از یورو ۲۰۱۶ و با اضافه کردن چند جوان، با تلفیقی از جوانی و تجربه با صرف کمترین توان و انرژی و بدون دادن تلفات و مصدومیت، به راحتی از مرحله گروهی گام به مرحله حذفی و تعیین‌کننده گذاشت.

دشان به خوبی به این امر واقف بود که گذر از مرحله گروهی با کمترین صرف نیرو، انرژی و تلفات، حکم کیمیا را برای بازی در مراحل حساس و حیاتی حذفی دارد. اگرچه بیشتر کارشناسان فوتبال جهان برزیل، آلمان، آرژانتین و اسپانیا (پیش از برکناری لوپتگی) را چهار ضلع قهرمانی تصور می‌کردند و پس از آن‌ها، فرانسه و بلژیک را نیز دارای شانس می‌دانستند، اما دشان بی‌سر و صدا و اندک‌اندک، تیمش را با استراحت دادن مطلق به ترکیب اصلی در آخرین بازی مرحله گروهی، با کسب هفت امتیاز، به عنوان صدرنشین گروه D، وارد مرحله‌ای کرد که باید مقابل آلبی سلسته‌ای قرار گیرد که فقط سایه‌ای از آن باقی مانده بود. دشان، قبل از رویارویی با آرژانتین، بدون اینکه برنامه‌های تاکتیکی‌اش را رو کند، به بازی یک‌هشتم مقابل مسی و یارانش رسید و فرانسه از آن دیدار، استارت قهرمانی را روشن کرد.

آن‌ها به‌خوبی با استفاده از مدل ۱-۱-۴-۴ و در ادامه و فراتر از این با استفاده از سیستم تمام دفاعی ۱-۴-۵ تمام روزنه‌ها و شکاف‌ها را روی بازیکنان تکنیکی و سرعتی بلژیک بستند و با یک بازی حساب شده از مسیر بلژیک به فینال رسیدند. تنوع سیستم و تاکتیک در تیم ملی فرانسه، یکی از عوامل مهم موفقیت خروس‌ها در کسب عنوان قهرمانی بود؛ آن‌ها به معنای واقعی کلمه، یک تیم بودند و ستاره‌ها، کاملاً در خدمت کار تیمی بازی می‌کردند.

در بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ در مقابل کرواسی، برنامه دشان روی الیویه ژیرو وامباپه هدف‌گذاری شده بود؛ به همین منظور مدافعان فرانسه و پوگبا با ارسال‌های بلند، ژیرو مهاجم تنومند را درگیر بازی هوایی با مدافعان کرواسی می‌کردند یا امباپه را در فضای پشت استرینیچ صاحب توپ می‌کردند، تا از این طریق گریزمان، صاحب توپ می‌شد تا حمله‌ای را طراحی کند یا از حریف، ضربه ایستگاهی را بگیرد. این برنامه سریعاً نتیجه داد و فرانسویان از طریق ضربه ایستگاهی به گل نخست خود دست یافتند، سپس در نیمه دوم، با تحلیل قوای جسمانی کروات‌ها، پوگبا و امباپه از عمق دفاع از هم گسیخته کرواسی دو بار دروازه شوباشیچ را فرو ریختند. این مربی با شخصیت و به دور از شومن‌بازی عامیانه که به‌خوبی با بازیکنان خود ارتباط منطقی و عاطفی برقرار کرده بود، توانست با انتخاب استراتژی مناسب و اتخاذ تاکتیک‌های ساده و به دور از پیچیدگی‌های تاکتیکی دهان‌پرکن و روزمرگی کنونی که فوتبال را فقط در بازی مالکانه بدون خلق موقعیت می‌بینند، فرانسه را پس از ۲۰ سال بربام فوتبال جهان قرار دهد.

تیم‌های گروه D در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید+ جزئیات

تیم ملی فوتبال تونس

تیم ملی فوتبال تونس نماینده کشور تونس در مسابقات بین‌المللی و آفریقایی است که زیر نظر فدراسیون فوتبال تونس فعالیت می‌کند. اولین بازی رسمی این تیم در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۵۷ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال الجزایر برگزار شده است. تیم ملی تونس سابقه حضور در پنج دوره از جام جهانی را دارد و اولین حضور خود را در سال ۱۹۷۸ تجربه کرده است.

کد خبر 565996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.