۹۵ زندانی جرایم غیرعمد اصفهان در انتظار کمک خیران

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اصفهان از آماده‌سازی ۹۵ پرونده برای جذب مشارکت خیران خبر داد و گفت: ۹۵۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که بیش از یک هزار میلیارد تومان برای آزادی آنها مورد نیاز است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۹۵۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که بیش از هزار میلیارد تومان برای آزادی آنها نیاز است و با کمک خیران امکان آزادی تعدادی از این زندانیان جرایم مالی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برنامه یک شهر یک ضیافت از ابتدای ماه مبارک رمضان، افزود: امیدواریم مردم مانند سال‌های گذشته در این برنامه مشارکت کنند، برنامه نسبت به سال گذشته شروع خیلی بهتری داشت و از مردم نیکوکار اصفهان انتظار می‌رود شرایط کنونی زندانیان جرایم مالی و مشکلات خانواده‌های آنها را درک کنند و برای آزادی آنها مشارکت داشته باشند.

۹۵ زندانی در انتظار کمک خیران

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اصفهان اولویت آزادسازی را با زندانیانی دانست که مدت بیشتری در زندان بوده‌اند یا مبلغ بدهی آنها کمتر باشد و گفت: شرایط افرادی که بتوانند اعتماد خیران را برای دریافت کمک و آزادسازی به دست آورند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و افراد با همین اولویت‌بندی‌ها در نوبت دریافت کمک خیران قرار می‌گیرند.

وی از آماده‌سازی ۹۵ پرونده برای جذب مشارکت خیران خبر داد و ادامه داد: تحقیقات مقدماتی بر روی این پرونده‌ها انجام شده است و خیران می‌توانند با مطالعه این پرونده‌ها، برای آزادسازی زندانیان تصمیم‌گیری کنند.

میانگین بدهی هر زندانی ۴۰ میلیون تومان

گرجی‌زاده میانگین هزینه لازم برای آزادسازی هر زندانی جرایم مالی در استان اصفهان را ۴۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: از کسانی که علاقه‌مند به حضور در برنامه یک شهر یک ضیافت هستند دعوت می‌شود که با اعلام مبالغ کمک خود، برای حضور در برنامه زنده ثبت‌نام کنند همچنین شهروندان می‌توانند هر مبلغی از کمک نقدی خود را از طریق مراجعه به ستاد دیه در کنار ساختمان دادگستری استان در خیابان نیکبخت و یا واریز به شماره حساب‌های ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ بانک صادرات و ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ بانک ملی، برای آزادسازی زندانیان در اختیار ستاد دیه قرار دهند.

آزادی ۷۵۳ زندانی در یک سال

وی از آزادسازی ۷۵۳ زندانی در سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیران استان اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: مبلغ بدهی این افراد ۲۷۵ میلیارد تومان بود که ۱۲۱ میلیارد تومان آن با گذشت شاکیان تأمین شد تأثیر گذشت شاکیان در آزادسازی زندانیان جرایم مالی با سهم ۴۴ درصدی، قابل توجه است.

گرجی‌زاده ۲۳ درصد هزینه آزادسازی زندانیان مالی در سال گذشته را با صدور احکام اعسار در دادگاه‌ها و مراجع قضائی دانست و افزود: جمع مبلغ اعسار به ۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد همچنین سال گذشته مبلغ ۳۸ میلیارد تومان از طریق کمک مرکز و مردم جمع‌آوری و این مبلغ منجر به آزادی ۲۷۵ نفر شد.

تعداد آزادی زندانیان افزایش می‌یابد

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی استقبال قابل توجه شهروندان اصفهانی از برنامه آزادسازی زندانیان در ماه مبارک رمضان، گفت: در شب نخست، استقبال خوب بود و در شب‌های بعد تعداد زندانیانی که برای آزادسازی دعوت می‌شوند به سه تا چهار نفر افزایش می‌یابد.

وی از مردم خواست در برنامه یک شهر یک ضیافت، و همچنین برنامه‌های گلریزان در شهرستان‌ها مشارکت فعال داشته باشند و ادامه داد: با کمک‌های خرد و کلان شهروندان نیکوکار، افرادی که به دلیل جرایم غیرعمد در زندان هستند، به آغوش خانواده باز می‌گردند، زیرا ستاد دیه تنها به جرایم غیرعمد و فقط برای یک‌بار رسیدگی می‌کند بنابراین شهروندان اطمینان داشته باشند که هدیه آنها بر اساس خواسته آنها هزینه می‌شود.

آمار جرایم مالی روبه افزایش است

گرجی‌زاده آمار جرایم مالی را رو به افزایش دانست و گفت: به همان نسبت که زندانیان مالی با کمک و مشارکت خیران از بند رهایی می‌یابند، به سرعت جای آنها در زندان پر می‌شود یکی از دلایل رشد آمار زندانیان، وضعیت اقتصادی و مشکلات مالی افراد جامعه است و در مرحله بعدی ناآگاهی از قوانین و مسائل حقوقی است که همه افراد باید آنها را رعایت کنند به ویژه آن‌که اگر تعهدی قبول می‌کنند، توان مالی پرداخت آن را داشته باشند.

کد خبر 565963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.