اعلام تقویم ممنوعیت صید در آب‌های هرمزگان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت فصول صید و ممنوعیت های صید و صیادی، تقویم ممنوعیت صید در آب‌های هرمزگان در سال ۱۴۰۱را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «عبدالرسول دریایی» امروز_ دوشنبه پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صید هامور از اول فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در آب‌های این استان ممنوع است.

وی افزود: بر اساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت تا پایان خرداد ۱۴۰۱ در صیدگاه‌های این استان واقع در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب‌وهوایی و اقلیمی و اظهارنظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید ماهی حلوای سفید در چند سال اخیر به پانزدهم فروردین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه تغییر یافته است. همچنین زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از ۱۵ مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده است.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش «مشتا» نیز از شانزدهم فرودین‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری است، تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول سال به جز فصل صید میگو (حدود اوایل مهرماه تا پایان آبان‌ماه) ممنوع است. هر گونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می‌شود و از طریق مراجع قضائی قابل پیگیری است.

وی با اشاره به رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید، اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم‌ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع‌رسانی می‌کند.

کد خبر 565957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.