آزادی ۱۸۵ زندانی جرایم غیرعمد با همت خیران و ستاد دیه هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۰ به همت خیرین و ستاد دیه، ۱۸۵ زندانی جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قهرمانی امروز _دوشنبه پانزدهم فروردین‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بدهی این افراد بالغ بر یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بود که خوشبختانه در نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضائی و تلاش مددکاران و ستاد دیه، بخشی از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد.

وی افزود: مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران نیک‌اندیش، همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بخش دیگری از اقدامات ستاد دیه برای آزادی این زندانیان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: آزادی زندانیانی که بدون سوءنیت مرتکب جرمی غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

وی تأکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیرگذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

قهرمانی ادامه داد: خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پیش قدم بوده‌اند و هرساله و در مناسبت‌های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان را فراهم می‌سازند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: امیدواریم ستاد دیه استان بتواند در سال ۱۴۰۱ به کمک خیران و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

کد خبر 565953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.