اتمام ۱۷ پروژه درحال اجرا اولویت نخست شهرداری قم

شهردار قم با بیان اینکه سال دوم برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ را پیگیری می‌کنیم، گفت: ۱۷پروژه در حال اجرا در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که اولویت شهرداری، اتمام آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال جاری حدود پنج هزار میلیارد تومان تصویب‌شده است، اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرداری ۳,۶۰۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۹۰ درصد آن، تحقق‌یافته است.

وی با بیان اینکه سال دوم برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ را پیگیری می‌کنیم، ادامه داد: ۱۷ پروژه در حال اجرا در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که اولویت شهرداری اتمام آن‌ها است؛ همچنین فاز پنجم محور عمار یاسر و تونل غدیر، تونل و بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو تقاطع غیرهمسطح نماز و دسترسی‌های تقاطع شهید حکیم ازجمله این پروژه‌های مهم است.

شهردار قم در خصوص اینکه فاز نخست خط یک مترو قم نیز آماده انجام تست گرم است، گفت: قرار بود واگن از تهران قرض بگیریم که به‌رغم دستور شهردار تهران با موانعی مواجه شده است که در حال بحث و گفت‌وگو هستیم.

وی با تاکید بر پیگیری پروژه‌های اطراف حرم در ستاد بازآفرینی، گفت: از دیگر پروژه‌های مهم امسال شهرداری، آسفالت معابر است که ۱۵۰ میلیارد تومان برای این کار بودجه گذاشته‌شده است که در رضایت‌مندی مردم نقش مؤثری دارد.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: عمر ناوگان حمل‌ونقل شهر قم دو سال بوده است در شرایطی که در بسیاری از کلان‌شهرها این رقم بالای ۱۰ سال است، همچنین پیش از آغاز سال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق توافق شده که برای مباحث حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ناوگان فرسوده در نظر گرفته‌شده است تا شاخص‌های شهر در این زمینه ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق برای قطار شهری در نظر گرفته‌شده است، گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان، چند پروژه مطرح بود که یکی از آن‌ها پروژه بست شرقی حرم مطهر و تعیین تکلیف ستون‌های احداث‌شده مقابل حرم توسط وزارت راه و شهرسازی بود که قرار شد ستون‌ها تخریب شوند و ۶۰ میلیارد تومان برای احداث این قسمت در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد.

شهردار قم با بیان اینکه مطالعات برای آغاز عملیات احداث پارکینگ شرقی با ظرفیت ۱۶۰۰ خودرو انجام می‌شود، اظهار کرد: طرح جدید محله و امام‌زادگان چهل‌اختران نیز به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در دست اقدام است و ۱۰ میلیارد تومان بودجه توسط دولت برای این پروژه اختصاص‌یافته است.

کد خبر 565942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.