ساعات کاری اصناف در ماه رمضان اعلام شد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: ساعت شروع توزیع آش و حلیم از ۱۵ و ساعت شروع فعالیت رستوران‌ها نیز از ۱۶ اعلام شده است که البته همه این واحدها به طور بیرون‌بر فعالیت می‌کنند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز مخالفت نسبت به تغییر ساعات فعالیت واحدهای صنفی اظهار کرد: امسال ساعات کاری برخی اصناف، نسبت به سنوات گذشته کاهش داشته است. ساعت شروع توزیع آش و حلیم از ۱۵ و ساعت شروع فعالیت رستوران‌ها نیز از ۱۶ اعلام شده است که البته همه این واحدها به طور بیرون بر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که تا سال قبل، ساعات شروع فعالیت این اصناف از ساعت ۱۴ بود و همین یک تا دو ساعت تأخیر هم در میزان فعالیت آن‌ها خلل ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین ساعات فعالیت آب میوه و بستنی فروشی‌ها و واحدهای فست فودی از یک ساعت قبل از افطار تا ۱۲ شب تعیین شده است. در صورتی که تا سال گذشته امکان فعالیت آن‌ها تا زمان سحر بود و اکنون هم در حال رایزنی‌هایی برای افزایش ساعات کاری این گروه هستیم.

جهانگیری گفت: به طور کلی پذیرایی از سحر تا افطار ممنوع است مگر مشاغل خاصی که در پایانه‌های مسافربری و باربری هستند و با دریافت مجوز قبلی و اعمال نظارت‌های لازم امکان فعالیت را دارند.

وی افزود: درخواستی که دارم آن است که با اولویت نگه داشت حرمت در ماه رمضان، پس از دو سال شیوع کرونا و خلل در کسب‌وکارها، لازم است با در نظرگیری شرایط اقتصادی واحدهای صنفی، اقداماتی مانند افزایش ساعات کاری آنها در جهت بهبود وضعیت اقتصادی فعالان انجام گیرد.

کد خبر 565926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.