پاکستان وارد چرخه تقابل بین عمران‌خان و آمریکا شده است

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: به نظر می‌رسد پاکستان وارد چرخه تقابل بین شخص عمران‌خان و آمریکا شده و ممکن است تاثیر بحران‌زایی در وضعیت داخلی پاکستان ایجاد کند.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحولات سیاسی پاکستان اظهار کرد: اخیراً تلاش‌هایی از سوی آمریکا با کمک برخی نظامیان پاکستان برای برکناری عمران‌خان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عمران‌خان به عنوان نخست وزیر منتخب پاکستان در سخنرانی اخیر خود اشاره‌ای به برخی توطئه‌هایی که علیه ساختار سیاسی پاکستان از سوی آمریکا و عوامل داخلی آن در پاکستان صورت گرفته است.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: به نظر می‌رسد پاکستان وارد چرخه تقابل بین شخص عمران‌خان و آمریکا شده و ممکن است تأثیر بحران‌زایی در وضعیت داخلی پاکستان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: عمران‌خان از زمانی که به عنوان نخست‌وزیر پاکستان قدرت را در دست گرفت با رفتارها و دخالت‌های آمریکا در مسائل داخلی کشور خود مواجه شد و در این راستا اختلاف نظرهایی پیدا کرد.

هانی‌زاده گفت: در حال حاضر تیم جو بایدن نظر مساعدی نسبت به شخص عمران خان ندارد و به نظر می‌رسد در آینده شرایط پاکستان به سمت بحرانی شدن حرکت خواهد کرد، اما با توجه به محبوبیتی که نخست‌وزیر پاکستان دارد سعی می‌کند از این بحران بدون اینکه هزینه بالایی توسط پاکستان پرداخت شود عبور کند.

وی با بیان اینکه اخیراً عمران‌خان به دلیل نگاهی که نسبت به آمریکا دارد بین احزاب ملی‌گرای پاکستان محبوبیت بالایی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: پاکستان باید کشوری مستقل و به دور از دخالت‌های آمریکا باقی بماند.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: آمریکا همواره پاکستان را به عنوان پایگاه مهمی برای خود در منطقه تلقی می‌کند و تلاش می‌کند ساختار سیاسی در پاکستان به‌گونه‌ای رقم بخورد که آمریکا نفوذ خود را در این کشور حفظ کند.

کد خبر 565902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.